• Anonym (-)

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

Fick i fredags höra namnet på vår nya brukare. En av männen som sexuellt utnyttjat mig som barn. Han ska inte vara dement heller.

Hur hade ni reagerat på den situationen? Hjälp vad ska jag ta mig till? Tänk om det som hänt kommer fram, kommer bli så skvallrad om. Men samtidigt, ska jag behöva sköta om en sån gris?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-23 19:21
    Kan tillägga att det är svårt med ny tjänst som uska. Har fått timvikariera på stället i två år innan jag fick min tjänst här.

• Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?
  • Anonym (jävla situation...)
    Anonym (-) skrev 2019-03-25 13:40:57 följande:
    Tiina född senare än mig, kan du vänligen lämna den här tråden? Anser att du inte har något att tillföra, precis som många andra redan insett. Du påstår dig jobba inom sjukvården, finns de inga krav på lämplig personlighet i Norge?
    Jag förstår dig så väl, men du kommer inte att få henne att lyssna. Den där människan kan få sista ordet mot ett eko. Det enda du kan göra är att anmäla hennes skit och ignorera henne.

Har tyvärr inga råd att ge dig i övrigt, var så rädd om dig du kan!
  • Anonym (-)
    Anonym (jävla situation...) skrev 2019-03-25 15:19:14 följande:
    Jag förstår dig så väl, men du kommer inte att få henne att lyssna. Den där människan kan få sista ordet mot ett eko. Det enda du kan göra är att anmäla hennes skit och ignorera henne.

Har tyvärr inga råd att ge dig i övrigt, var så rädd om dig du kan!
    Hjärta
  • Anonym (bra gjort!)
    Anonym (-) skrev 2019-03-25 15:09:05 följande:
    Har nu fått lov att gå hem. Berättade vad som hänt i fullständig gråt och panik. Hon ser surt på mig och säger "du får lov att gå hem"
    Du stod upp för dig själv och gjorde något för dig själv som du inte kunde när du var ett maktlöst barn. Var stolt över dig själv och tolka inte in för mycket i vad chefen sa. Det är vad som händer sedan som betyder något. Har du någon samtalsterapi eller annan hjälp? Det är en väldigt bra tid att ta itu med det nu annars. 
  • Anonym (X)
    Har nu fått lov att gå hem. Berättade vad som hänt i fullständig gråt och panik. Hon ser surt på mig och säger "du får lov att gå hem"
    Oj, så jobbigt! Har du någon hos dig? 
    Om inte kontakta någon du litar på!
    Du behöver stöd!

• Bjoer
    Det var ett första steg, med en medioker reaktion från din chef måste jag säga. Gå hem kommer ju inte lösa något i längden för jag antar att den här personen kommer bo där från och med nu? Ni måste ju hitta en lösning för framtiden, som fungerar.
  • Anonym (-)
    Bjoer skrev 2019-03-25 15:26:08 följande:
    Det var ett första steg, med en medioker reaktion från din chef måste jag säga. Gå hem kommer ju inte lösa något i längden för jag antar att den här personen kommer bo där från och med nu? Ni måste ju hitta en lösning för framtiden, som fungerar.
    Orkade inte psykiskt vara kvar efter samtalet. Så hon skickade hem mig. 
  • Anonym (-)
    Anonym (X) skrev 2019-03-25 15:24:57 följande:
    Oj, så jobbigt! Har du någon hos dig? 
    Om inte kontakta någon du litar på!
    Du behöver stöd!

Mannen kommer hem kl 18 sitter själv tills dess. 
  • molly50
    Du har i alla fall tagit ett första steg. Men jag tycker att din chef agerade lite märkligt. Du blir ju inte hjälpt av att få gå hem med alla dina tankar.
    Din chef är den som måste ordna det här på ett sätt som gynnar dig.
    Hon ska inte bli sur på dig för att du berättar en sådan sak.
    Det du behöver nu är stöd.
    Men jag hoppas att din chef tar tag i det här nu och försöker ordna det.

Kram på dig! 
  • Bjoer
    Anonym (-) skrev 2019-03-25 15:38:34 följande:
    Orkade inte psykiskt vara kvar efter samtalet. Så hon skickade hem mig. 
    Ok, men då var ni båda inne på att ni måste ha en långsiktig lösning antar jag? Eller tror din chef att det kommer vara ok imorgon och att detta bara var temporärt?
  • Anonym (-)
    molly50 skrev 2019-03-25 15:45:56 följande:
    Du har i alla fall tagit ett första steg. Men jag tycker att din chef agerade lite märkligt. Du blir ju inte hjälpt av att få gå hem med alla dina tankar.
    Din chef är den som måste ordna det här på ett sätt som gynnar dig.
    Hon ska inte bli sur på dig för att du berättar en sådan sak.
    Det du behöver nu är stöd.
    Men jag hoppas att din chef tar tag i det här nu och försöker ordna det.

Kram på dig! 
    Nej det var inte den bästa reaktonen och inga långsiktiga lösningar...
Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?