• Anonym (Tom)

Varför så lite sex i vårt land?

Jag är medveten om att många blir sura över att jag postar en sådan här tråd, men jag kan aldrig upphöra att förvåna mig över hur liten - nästan obefintlig - erotisk laddning det finns i det svenska samhället (i a f på de platser jag besöker: Stockholm, Uppsala, stundtals Öland).

Eftersom min iakttagelse är helt ovetenskaplig googlade jag lite och fick genast fram en lista på städer rangordnade efter sexuell aktivitet.

Såhär ser den ut:

The most sexual cities in the world for women, ranked
    London, UK
    Paris, France
    Auckland, New Zealand
    Los Angeles, California, USA
    Chicago, Illinois, USA
    Austin, Texas, USA
    Brussels, Belgium
    Basel, Switzerland
    Liverpool, UK
    Geneva, Switzerland
    Berlin, Germany
    San Francisco, California, USA
    Zurich, Switzerland
    Glasgow, UK
    Amsterdam, Netherlands
    Manchester, UK
    Hamburg, Germany
    Seattle, Washington, USA
    New York City, New York, USA
    Rotterdam, Netherlands
    Boston, Massachusetts, USA
    Melbourne, Australia
    Ibia Town, Spain
    Ghent, Belgium
    Antwerp, Belgium
    Miami, Florida, USA
    Edinburgh, UK
    Las Vegas, Nevada, USA
    Leeds, UK
    Cologne, Germany
    Toronto, Canada
    Marseille, France
    Munich, Germany
    Montreal, Canada
    Utrecht, Netherlands
    Calgary, Canada
    Frankfurt, Germany
    Helsinki, Finland
    Portland, Oregon, USA
    Oslo, Norway
    Bristol, UK
    Barcelona, Spain
    Bergen, Norway
    Madrid, Spain
    Dublin, Ireland
    Stockholm, Sweden
    Brisbane, Australia
    Vancouver, Canada
    Leipzig, Germany
    Sydney, Australia
    nypost.com/2017/06/16/these-are-the-most-sexual-cities-in-the-world/

Och jag frågar mig - och er - : hur blev det såhär??
  • Svar på tråden Varför så lite sex i vårt land?
  • Anonym (Tom)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 09:16:53 följande:
    Tråkigt att du inte på något sett är seriös eller vill ha en seriös diskussion utan verkar bara vara ute efter sitta och runka i din egen tråd.
    Ja, eller hur?
  • Anonym (.)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-26 09:21:30 följande:
    Ja, eller hur?
    Då kan man med all säkerhet påstå att du tillhör kategorin som inte kan tillfredsställa en kvinna. Annars skulle du inte ha behov att starta sådana här trådar.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 09:44:45 följande:
    Då kan man med all säkerhet påstå att du tillhör kategorin som inte kan tillfredsställa en kvinna. Annars skulle du inte ha behov att starta sådana här trådar.
    Så mycket hat. Skrämmande.

Sverige 2019.
  • Anonym (.)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-26 09:47:49 följande:
    Så mycket hat. Skrämmande.

Sverige 2019.
    Det är inget hat alls utan ett konstaterande.

Skrämmande att män i Sverige 2019 fortfarande inte kan föra en vettig kommunikation kring sex, att de inte kan lyssna och ta till sig vad diskussionspartnern säger. 
  • Anonym (B)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 08:19:58 följande:

Precis.

Men chansen att de, männen, lyssnat och tagit in vad som sagts i dialogen är straxt över noll.

(Sen tvingas vi ha samma dialog igen, igen och igen utan att männen fattat eller tagit in ett enda ord. )

Män tror att sex, bra sex, är att mannen knullar i fittan och sprutar, sen är sexet slut. Att det är så det "ska" vara. Sen om kvinnan fått ut något av det eller inte spelar ingen roll.

I vissa undersökningar har upp till 26% av kvinnorna svarat att de fejkar orgasm varje gång och så många som 48% att det inträffat vid något tillfälle. Det är knappast förvånande att många män får en skev bild av vad som fungerar i sängen när den dialog du pratar om sällan tas men det är väl lättare att lägga över hela skulden på porr och egocentrerade män inte sant?
  • Anonym (Tom)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 09:53:13 följande:
    Det är inget hat alls utan ett konstaterande.

Skrämmande att män i Sverige 2019 fortfarande inte kan föra en vettig kommunikation kring sex, att de inte kan lyssna och ta till sig vad diskussionspartnern säger. 
    Du har inte precis lagt ut texten, man får ju gissa sig till vad som saknas dig. Jag försökte ge dig ett råd (Tantra) och du bemöter mig med förolämpningar.

• Anonym (.)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-26 09:56:49 följande:
    Du har inte precis lagt ut texten, man får ju gissa sig till vad som saknas dig. Jag försökte ge dig ett råd (Tantra) och du bemöter mig med förolämpningar.

Du förespråkar dialog och kommunikation.

Jag svarar att det är säkert bra men det krävs att man( och du) lyssnar och tar till sig av det som sägs.
    Jag har besvarat den där kommentaren inte bara en gång utan flera.

Du varken lyssnade eller tog till dig av det jag sa.

Jag förolämpar verkligen inte utan alla kan göra samma slutsatser av hur du agerar och vad du säger i tråden. 
  • Anonym (.)
    Smiskmaskinen skrev 2019-02-26 09:57:47 följande:
    Om svenska män är så dåliga i sängen, varför skulle Londonbror vara bättre?
    Sex handlar otroligt mycket om kultur. Att svenskar ligger på topp i porrsurfande kan vara en mycket starkt bidragande orsak till varför svenska män generellt är urusla i sängen och varför tex londonbor är bättre. Londonbor är helt enkelt inte lika porrskadade.
  • Anonym (Tom)
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 10:03:56 följande:
    Du förespråkar dialog och kommunikation.

Jag svarar att det är säkert bra men det krävs att man( och du) lyssnar och tar till sig av det som sägs.
    Jag har besvarat den där kommentaren inte bara en gång utan flera.

Du varken lyssnade eller tog till dig av det jag sa.

Jag förolämpar verkligen inte utan alla kan göra samma slutsatser av hur du agerar och vad du säger i tråden. 
    Jag tror du överskattar tydligheten i dina inlägg. Det är lite av eleusinska mysteriet och när man ändå tar sig tid att svara börjar du trolla.

Tala klarspråk nu: vad är det som saknas/är fel/brister i svenska mäns sexuella beteende?
Svar på tråden Varför så lite sex i vårt land?