Namnet Tinka?
Vad tycker ni om det? Jag tycker att det låter gulligt, hade gärna döpt en flicka till det. Men funderar på hur andra ser på namnet?
Vad tycker ni om det? Jag tycker att det låter gulligt, hade gärna döpt en flicka till det. Men funderar på hur andra ser på namnet?
Risken är också att en engelsk-språkig person skulle kunna höra "tinker" (irländska resande, som inte alls är populära).
Fult "namn", eftersom jag associerar det med orden barnen på förskolan använder när de behöver gå på toaletten. Så jag skulle inte välja det med risk för att barnet kommer få första delen av sitt liv relaterat till urin.
Det finns säkert något lite bättre namn att hitta till barnet.
Väldigt roande och intressant att höra andras åsikter. Trodde aldrig det fanns människor som valde bort namn pga vad namnen rimmar på.
Tinka...Pinka...Tissa...Kissa.. Nej. Inte ett bra namn.
Det handlar väl om vad man vill utsätta sitt stackars barn för, namn som rimmar på kiss eller bajs är ju aldrig snällt, inte heller sex och genitalier.
Några exempel
Ida-Slida
Eva-Skreva
Orvar- (Bajs)korvar
Melissa-Kissa
Dick-Prick
Moa-Toa
Cajsa-Bajsa
Lisa-Fisa
Lotta-Potta
Britta-Fitta
Enis-Penis
eller namn som Fanny, som bokstavligt talat är slang förkvinnans nedre region på engelska. Älskar man sitt barn så gör man inte så mot dem.
Och innan någon skriver att romer och rumäner inte är samma sak så är jag fullt medveten om detta, bara det att rätt många romer befinner sig i Rumänien och kommer till Sverige därifrån.
Och innan någon skriver att romer och rumäner inte är samma sak så är jag fullt medveten om detta, bara det att rätt många romer befinner sig i Rumänien och kommer till Sverige därifrån.