Namnet Tinka?
Vad tycker ni om det? Jag tycker att det låter gulligt, hade gärna döpt en flicka till det. Men funderar på hur andra ser på namnet?
Vad tycker ni om det? Jag tycker att det låter gulligt, hade gärna döpt en flicka till det. Men funderar på hur andra ser på namnet?
Tänker bara på Tinca Tinca dvs fisken sutare, en av de fulare fiskarna om du frågar mej... Så jag tänker på en ful, slemmig och kall fisk, inte några bra associationer.
Däremot är jag inte alls emot finare namn även om det är artnamn på latin, tex Tilia (Tilia cordata= lind), Sabella (flera olika arter av rörbyggande havsborstmaskar har Sabella som familjenamn), Lynx (Lynx Lynx = Lodjur) osv.
Så det finns ju såklart massor att välja på om ni gillar artnamn på latin, men kanske inte välja sutaren?
Jag vill vara orginell. Vem bryr sig om ifall ungen blir mobboffer ?
Tinkle betyder kissa på engelska och jag tänker på det när jag hör Tinka. Det rimmar dessutom på pinka. Men detta är kanske inte en seriös tråd så...
Tinkle betyder kissa på engelska och jag tänker på det när jag hör Tinka. Det rimmar dessutom på pinka. Men detta är kanske inte en seriös tråd så...
I Ryssland eller Polen eller Rumänien så är det säkert ingen som tänker på kiss när de hör Tinka, men nu är detta Sverige och här rimmar det på pinka. Oklart för mig varför folk frågar vilt främmande människor om vad de tycker att deras eget barn ska heta. Döp ditt barn till det du själv tycker eller köp att andra har åsikter du inte gillar.
Som american tänker jag direkt på tinkle som betyder kissa.
Låter som något en liten flicka skulle kalla kissa.