Namnet Tinka?
Vad tycker ni om det? Jag tycker att det låter gulligt, hade gärna döpt en flicka till det. Men funderar på hur andra ser på namnet?
Vad tycker ni om det? Jag tycker att det låter gulligt, hade gärna döpt en flicka till det. Men funderar på hur andra ser på namnet?
Kanske inte så du hör... Tur har du haft annars, hade en kompis på fritids som hette moa-lisa och kallades alltjämt toa-fisa
Katinka är annars ett alternativ, är mer vanligt i Ryssland och Ungern enligt google.
Jag tycker Tinka i sig är helt ok. Men mtp associationerna till "tinkle" och "pinka", så tycker jag också Katinka låter som ett bra alternativ. Ni kan kalla henne Tinka och blir det inga problem i skolan så kan hon byta formellt till Tinka en dag. Annars kallas hon Katinka och då kan Katta/Kattis användas som smeknamn. Katinka kanske också fungerar bättre i ett engelskspråkigt land (mtp tinkle och tinker).
Tinka används i Kroatien, Serbien, Slovenien, Bulgarien och Ryssland. En kortform av Tihana/Tijana.
Hundnamn
Helt ok.
Tinka vinka, Tinka linka, Tinka pinka, Tinka skinka. Helt uteslutet enligt mig. Som någon ovan sa: barn är elaka. Jag skulle inte bjuda in dem att reta min unge. Sedan kanske ungen blir retad ändå, men då inte för namnet.
Det är en synonym till att kissa. Då ger jag några andra förslag på namn till flickan:
- Kissa
- Pissa
- Urinera
- Stråla
- Pinka
Är inte det en hund? Påminner för mycket om Pinka (kissa)