• frugr95

BIM Mars 2019

babymys skrev 2019-02-16 11:28:11 följande:

Nej alltså, det är ytterst få giltiga ursäkter man kan komma med för att inte hamna i sänghalmen oavsett...som att hamna koma typ, eller något i den allvarlighetsgraden...vi har haft så mycket sex att jag snart börjar knäppa med fingrarna när det är dags igen usch stackars kille, han har ju snart ingen penis kvar haha!

Oj vad konstigt att testet gjorde så, det tror jag aldrig att jag har upplevt...vad kan det bero på? Tror jag får läsa om det där! 

Jag skriver från datorn och kan jag bara lägga till smilies längt till höger på menyraden (samma rad som det står "meddelande")

Hahah sant!! Ja man blir skön öm ;)

Jag läste i bruksanvisningen att vissa kvinnor har en snabb LH ökning och att de inte alltid ger utslag då för den blinkande gubben! Så man får allt va duktig på att testa noggrant :) men det hände bara en gång på mig så liiite skumt haha
  • frugr95
    Lycklig37 skrev 2019-02-17 07:05:23 följande:

Jag tog ett gravtest nu på morgonen. Det visade att jag äntligen är gravid. Vi är så lyckliga. Efter över 1 år äntligen!!

Men vad roligt för er! Stort grattis <3
  • frugr95
    Biinaas1992 skrev 2019-02-16 15:39:39 följande:

Hej !! Tänkte jag hoppar in i denna tråden o berättar våran historia. Jag o sambon försöker bli gravida med första barnet. Jag är 26 år gammal o killen är 36 år. Slutade med p-piller i augusti förra året så har varit utan p-piller i ca 6 månader. Jag har kört med äl test ibland och har inte fått något positivt på dom. Min mens har varit väldigt sparsam sen jag slutade fram tills denna senaste mensen som jag har nu. Denna mensen är den första efter ppiller stoppet som har känts som en vanlig mens kändes innan jag började med p-piller för flera år sedan. Mensen har varit väldigt oregelbunden och hoppat över en månad ibland sen jag slutade. Har varit väldigt orolig över att mensen inte kommit igång ordentligt så jag bokade en tidpå gyn och eventuellt få hjälp av dom att få igång ägglossningen som jag inte har haft. Men samma dag jag skulle dit så kom mensen så jag flyttade fram den tiden tills i mars. Jag känner mig lättad över att mensen har kommit igång ordentligt nu o har blödigt i ca 1 vecka som jag gjorde förr innan p-piller. Blödningarna jag har haft efter ppiller stoppet har varit i max 4 dagar. Känns som att detta vänder nu. Vi hoppas så mycket att vi ska bli gravida nu efter denna mensen. Jag har läst en hel del o har hört att de kan ta ca 6 månader för vissa att mensen o ägglossning ska komma igång. Så vi hoppas verkligen nu !!!!

Välkommen hit :D skönt att kroppen verkar kommit igång!! Jag slutade med ppiller och hade oregelbunden bunden mens och jättelånga cyklar i ett år. Var hos gyn som sa att det skulle bli jättesvårt att bli gravid för jag hade förmodligen ingen ägglossning så jag blev sjukt ledsen och drack massa vin och beställde över hundra ÄLtest hahah.. Sen testade jag varje dag för att hitta hur min knäppa cykel funkade och plussade efter ett positivt ältest! Så jag hoppas det är samma för dig :D kan också säga att under det året så hade jag ingen aning om hur cykeln var för jag planerade inte en graviditet då! :) så det kan gå fort <3
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-17 09:54:32 följande:

Jag hoppar gärna in här! Efter graviditetsförbud efter mola är vi nu inne på försök nr 2. Hade äl 15e enligt floppen och har bim 1/3 och skulle det inte ta då är nästa bim 29/3 ????

Förra äl fick jag svamp och denna gången har jag fått uvi. Hoppas ändå att det ska ta sej men chansen lär väl vara mindre :(

Det tog sej på andra försöket både med min son och med molagraviditeten så hoppet är ändå stort att det ska göra det nu med.

Välkommen :D jag försöker också efter mola, partiell! Vilken hade du och hur länge sen är det? Molagraviditeten tog sig på första försöket så jag hoppas att det gör det nu med :) tror jag sett ditt namn i molatråden som jag läst tuuuuusen gånger
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-17 10:53:40 följande:

Jag blir koko, den gubben blinkar fortfarande så då betyder det kanske att jag har en sakta LH ökning då? skumt...så brukar jag inte ha det. haha vill bara ha en paus från liggandet juuuuuu!

Men jag vet inte när du började men såhär ser mitt testande ut med CB:

* Den runda ringen (ingen LH ökning) om jag testar cykeldag 12

* Blinkande gubben (ökning i östrogenet) mellan cykeldag 13 till 17

* Fast glad gubbe på cykeldag 18 (LH ökning har detekterats!) = dagen efter har jag fått ägglossning då enligt Natural cycles! :)

Hur många dagar har du fått den blinkande? Det är ju normalt med flera dagar av den blinkande :) så ingen fara!
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-17 11:39:41 följande:

Tack! Jag hade också partiell tack å lov! Fick veta på kub i v14 att fostersäcken var tom. Skrapades 4/10 och hade mitt andra 0-värde 10/1

Då var jag ju säker iom att jag hade passerat v12 och kände mej så jäääkla gravid. Förrädiska molor med deras utsöndra de av hcg :(

När/om det tar sig kommer jag vara orolig länge.

Hur länge hade du graviditetsförbud?

Men Gud!! Haha sjukt lik min story. Skrapades 9/10 också i vecka 14.. fanns fosterrester men såg inget på ultraljud. Jag hade andra 0-värdet 15/1!!

Ja jag var helt jävla förstörd :( fått kämpa mot sjukvården som inte hört av sig och varit idioter. Har blivit rekommenderad att jag bör vänta till april för de rekommenderar att de ska ha gått 6 månader. Men har ifrågasatt och ringt runt och fått svar från andra att det är idiotiskt att rekommendera då det inte är någon hälsorisk att bli gravid nu. Hur läkare nu kan säga olika :)) men en läkare ska ringa mig imorrn för jag krävde att få veta vad i helvete jag får för luddiga svar. Och de friskförklarade mig via min röstbrevlåda ;) snyggt va!

Men jag ska peppa dig när oron kommer!!! <3
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-17 12:56:17 följande:

Det började blinka i torsdags, vilket jag tyckte var väldigt med tanke på att min mens slutade för en vecka sedan. Oavsett, är inne på 4e dagen med blinkande och enligt min cykel ska jag inte ha äl förrän på tisdag... märkliga saker och fattar inte helt vad kroppen håller på med

Helt normalt ju :) vi har ju samma upplevelse med CB test! Jag har ÄL på torsdag :D längtar!!
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-02-17 13:00:30 följande:

Idag är det äntligen ÄLdagen!! Har haft sex måndag,tisdag,torsdag,lördag och idag söndag så hoppas nån av dom simmarna tar sig fram :D är lite öm i kroppen men inte så öm som jag brukar vara så funderar på om ÄL är sen. Vi kommer fortsätta ligga som vanligt såklart :) Bim är 6 mars och jag längtar så till jag får testa!

Gött att ni legat i ;) håller alla tummar å tår för eran skull :D
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-17 15:33:12 följande:

Oj va konstigt!! Vilket län bor du i? Verkar vara olika behandlingsgång beroende på var man bor. Jag bor i Göteborg och min läkare sa att det finns ingen förhöjd risk när värdet kommit ner på 0. Samma risk som vem som helst.

Hade jag inte haft min son hade jag nog gått under men det går liksom inte att ligga och gråta när en ettåring ser och vill leka och mysa. Ville bara bli gravid igen så fort som möjligt. Tanken på att inte va gravid i april när bf skulle vara va vidrig. Känner du samma?

12 dagar kvar till bim, kommer snart börja googla tidiga gravidsymptom haha

Tillhör samma, västra götlands län! Men de vet inget om mola här känns de som! Jag känner samma helt klart. Skulle fått 14/4 :( och har inga barn sedan tidigare. Det är ändå skönt att ingen vän till mig är gravid eller så för jag var först i vår krets så jag slipper ju må dåligt av att mina vänner pratar om sånt men samtidigt så förstår de ju inte min sorg.

Hahah ja! Kände du något med din sån eller molan?:)
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-17 19:33:07 följande:

Jag har 2 vänner som ska få barn i april. Helt underbart för dom men såklart tufft för mig.

Jag har fått veta att när jag blir gravid ska jag kontakta bm asap för att få göra tidigt ultraljud.

Båda gångerna jag varit gravid har jag kastat mat på min sambo när jag blivit arg. Hahaha innan jag visat positivt då.

Sen stack det till i magen/ljumsken när jag gapskrattade, det var också innan jag plussade. Men jag brukar ha fler symptom när jag är skengravid hehe

Usch va tufft :( <3

Ja men det har jag sagt också! De på barnmorskemottagningen här är lite mer mänskliga än på gyn.

Hahah sjukt hur ens humör påverkas :D hoppas på att du inte har massa symptom och är skengravid denna gång nu då ;)
Svar på tråden BIM Mars 2019