Oklart
Jag är gravid i vecka 4+1, och har egentligen många frågor och funderingar jag hoppas få svar på här. Jag kände redan samma dag som förväntad mens lite symtom så som smärta i brösten, vilket har varit mitt största och första symtom. Dagen efter kände jag även som "menssmärta" och en smärta som strålar ner i benen, eller typ ilningar. Därefter lite yrsel, men jag är även mycket piggare än tidigare innan graviditet, så ingen tvekan om att hcg:t ökar. Är det normalt att känna symtom så här tidigt?
Jag har bokat tid på abortmottagningen. Men jag är väldigt osäker på om jag vill och tänker genomföra en abort. Det är framförallt killen som pressar mig genom att säga att jag förstör hans liv om jag inte gör abort och att han absolut inte vill ha barn nu och att han inte kommer att ha kontakt med mig om jag väljer att behålla. Han bönar och ber att jag ska genomföra aborten. Han tycker att han har blivit lurad. Saken är den att vi har kört oskyddat i ett halvår och han har varje gång kommit i mig, jag har föreslagit kondom. Nu säger han att han förväntade sig att jag skulle göra abort om det hände. Vi är snart 26 år och jag har länge haft en barnlängtan och jag känner redan nu att vid en eventuell abort skulle jag känna avsky mot honom som fått mig att genomföra ett ingrepp jag absolut inte velat. Och vem vet då när jag träffar någon och får barn. Jag mår rätt dåligt i denna situation och är iallafall inte redo för en abort än. Jag behöver mer tid att tänka och prata med vänner, men jag kommer ändå gå på min tid på abortmottagningen för att känna hur det känns att vara nära steget och för att se att det inte är ett utomhavandekveds eller något annat där jag inte har något val.
Hur mycket tror ni att man kan se på ett VUL om en vecka? Och har ni varit i liknande situation? Vad hände? Behöll du barnet och blev ensam, hur gick det? Skulle du göra om det? Behöll du barnet och han senare ångrade sig och kunde glädjas med dig? Genomgick du en abort och hur mådde du efteråt?
Frågorna är såklart många och jag pratar med mina vänner om det. Men vill ha lite input från er också.
Tackar ödmjukast!