Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Oklart

Anonym (Ts) skrev 2019-01-23 10:46:47 följande:

Ingen som har något svar på mina frågor?

Du ville alltså bli gravid med honom, eftersom du inte använde något preventivmedel?
  • Anonym (L)
    Anonym (Ts) skrev 2019-01-23 21:44:26 följande:
    Jag kan inte använda något annat preventivmedel än kondom, något som jag har föreslagit för honom men han har avstått. Jag har dessutom sagt till honom att jag inte vet vad jag gör om jag blir gravid. Nu är vi här.
    Du svarade aldrig på frågan, ville du ha barn med honom när ni hade sex?
  • Anonym (L)
    Anonym (Ts) skrev 2019-01-24 22:58:29 följande:
    Var står det att det att allting är klart för mig? Allt är i allra största grad oklart. Och nej jag visste ingenting om någonting om jag blev gravid.
    Du skriver så här:

Jag tänkte att blir jag gravid så behåller jag. Då abort inte är ett preventivmedel. Jag hade älskat barnet av hela mitt hjärta. Jag har varit tydlig med att jag kanske inte kan göra abort om så händer.

Det låter som att du är ganska klar över hur du ska göra...Så visst har du funderat på det, annat vore ju ganska omoget, eller hur? Om du verkligen inte funderat på hur du ska göra om du blir gravid, när du ligger utan skydd, så är du inte mogen att bli mamma, tycker jag.
  • Anonym (L)
    Anonym (Maria) skrev 2019-01-25 18:42:03 följande:
    Behåll om du vill. Gå och prata med en kurator om du känner att det blir för mycket i huvudet på samma gång.

Själv är jag gravid i 6:e månaden och ensamstående. Pappan är en kille jag hade en kort men intensiv romans med under några veckor i somras som likt din kille inte hade några som helst problem med att spruta i mig varje gång vi hade sex. Det var roligt fram tills jag blev gravid. Sedan dess har det varit bara skrik och bråk och vi funkar inte som 2 vuxna människor längre. Han påstår att jag lurat honom och blivit gravid vilje trots att han visste att jag inte hade några barn men alltid velat ha, visste att jag inte använder några preventivmedel och visste att blir jag gravid så behåller jag då jag är i en ålder då chansen inte är så stor att jag kommer bli gravid igen.

Nu har vi inte pratat alls På några månader. Lika bra det för jag har varken lust eller ork över för honom just nu. Han är välkomnen att vara delaktig i sitt barns liv när helst han vill men jag har inga större förhoppningar om det. Han kommer givetvis få ta sitt ekonomiska ansvar iallafall.
    Varför ligger man med en kille som man vet inte vill ha barn? Tycker du att det är schysst mot barnet?
  • Anonym (L)
    Anonym (Maria) skrev 2019-01-28 22:08:32 följande:
    Inte en enda gång nämnde han att han inte ville ha barn.

Jag informerade honom däremot i god tid om min barnlängtan och hur jag skulle agera om jag blev gravid... Han hade då flera chanser att välja att inte knulla mig alls eller använda kondom för sin egen skull. Han ville fortfarande knulla men skydd struntade han fullständigt i....
    Så han sade att han ville skaffa barn med dig?

Om inte, då fattade du nog att han inte ville. Du kunde ju nekat honom.

Tycker du att du valt en bra pappa till ditt barn?
  • Anonym (L)
    Anonym (Maria) skrev 2019-01-29 20:40:00 följande:
    Är det upp till mig att uppfostra en 32-årig kille i att sex utan kondom kan resultera i barn ? En sak om han varit 18 men är man 32 år och 2-barnsfar så borde man väl veta hur barn blir till ???

Jag informerade honom flera gånger att blir jag gravid så kommer jag inte göra abort och lade fram sakliga argument till varför. Han ville fortfarande ha sex utan kondom... Det får vara slut på tiden då män kan skylla på precis vad som helst för att slippa ta ansvar för konsekvenser av att knulla oskyddat.... Och det här barnet kommer inte ha brist på manliga förebilder vare sig han vill vara involverad eller inte....
    Så du visste att han inte ville ha barn med dig, men du låg med honom i alla fall. Känns moget.

Jag försvarar inte killen. Men jag undrar varför man skaffar en idiot som pappa till sitt barn. Jag menar, kan du inte hitta en man som vill ta ansvar till sitt barn istället? En man som vill ha barn med dig? Känns desperat...
Svar på tråden Oklart