• Pierott

Oklart

Anonym (Ts) skrev 2019-01-23 21:44:26 följande:

Jag kan inte använda något annat preventivmedel än kondom, något som jag har föreslagit för honom men han har avstått. Jag har dessutom sagt till honom att jag inte vet vad jag gör om jag blir gravid. Nu är vi här.

Ville du/han/ni inte bli gravid så skulle du sagt -kondom eller inget sex-. Abort är inget preventivmedel och du borde vid din ålder lärt dig vad oskyddat sex kan leda till. Så det är faktiskt inte bara han som är den onda i denna cirkus.
  • Pierott
    Anonym (Ts) skrev 2019-01-24 22:37:12 följande:

Jag hade oskyddat sex, jag var medveten om riskerna. Jag tänkte att blir jag gravid så behåller jag. Då abort inte är ett preventivmedel. Jag hade älskat barnet av hela mitt hjärta. Jag har varit tydlig med att jag kanske inte kan göra abort om så händer.

Jag har haft oskyddat många många gånger i mitt liv, i 13 år av mitt liv och jag har inte blivit gravid tidigare. Alltså har det varit väldigt oklart om jag har kunnat bli det. Jag har alltid velat ha barn.

Varför gör du då en tråd när allting är klart för dig? Du behåller barnet o snubben lämnar dig. Du visste ju att de skulle bli så om du blev gravid.
Svar på tråden Oklart