En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
Tack för ditt svar! Det låter sant allt du skriver! Och det låter precis som jag eller precis som att det skulle kunna vara jag. Tror nästan att jag får ringa gyn imorgon faktiskt och be dom kolla upp detta. Eller behöver man remiss från vårdcentral först för att kunna gå till gyn? Sjukhuset tänker jag ju mig.
Ja det är full fart på 3-åringen, mkt envishet och trots haha. Men vi hade problem att bli gravida med honom också. (Tråkigt att det ska vara likadant denna gång. Antar att min kropp inte riktigt vill att jag ska ha barn lika mkt som jag själv vill). Innan jag blev gravid med min son tog det mig 1 år utan p-piller för då försvann min mens likadant till o från, fast aldrig så länge som 6-7 månader. Fick den varannan gång så tog ÄL-tester, det var det som hjälpte mig att bli gravid den gången. Men då är det ju ingenting jag kan hålla på med denna gången efrersom jag antagligen behöver träffa en läkare som kan hjälpa mig att framkalla min mens. Men du vet inte varför mensen bara försvinner så? Vad är anledningen? Skulle väldigt gärna vilja ha svar på de från nån!
Jag tycker absolut att du ska kontakta en gynekolog. Det kan vara klokt att undersöka varför mensen/ägglossningen inte kommit igång.. Du kanske har som jag (eller som den sista läkaren tror att jag har PCO.. Dvs många äggblåsor men ingen ägglossning. Googla gärna PCO om du inte känner till det. Kanske har liknande?
Nej har inget vettigt svar på varför mensen väljer att stanna upp mer än att det måste vara någon form av rubbning i hormonerna eftersom det antagligen inte bildats en tillräckligt tjock slemhinna (den som ska ut när mensen kommer).
Det finns säkert olika förklaringar till varför mensen försvinner så kontakta en gyn. Jag behövde ingen remiss till min gynekolog. Hon finns däremot på en vanlig vårdcentral så inget sjukhus. Googla runt och kolla om där finns något gyn i närheten :)