En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
19 månaders försök här. 28 år är jag och min sambo är 30. Vi slutade alltså med preventivmedel i maj 2017.. månad in och månad ut gick utan att någon mens kom. Efter ett halvår fick jag kallelse för att ta cellprov och tog då upp det med BM. Hon rådde mig att boka tid hos en gynekolog. Gick några månader senare och fick då besked att allt såg normalt ut av vad hon kunde se. Fick primolut nor som skulle starta mensen. Vilket den gjorde.. den månaden..
Vi fick sedan besked att jag hade svåra cellförändringar med högrisk HPV-virus. Hela min värld typ rasade. Mensen kom dessutom inte tillbaka så fick boka en ny tid.
Vi bestämde då att vi skulle börja med letrozolbehandlingar. Dessa började vi med när konieseringen var gjord och cellförändringarna var borta.
Har genomgått 4 behandlingar nu varav de 2 sista gett mig ägglossningar men tyvärr inga pos gravtest. Gick dessutom en egen ägglossning mellan omgångarna (ätit letrozole varannan månad).
Det är lite av min historia.. jag slits mellan stora förhoppningar och stora smärtsamma tårar.
Varför får du inte någon utredning förrän i feb?