En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
Det är ganska många kilo över och jag förstår egentligen. Jag har försökt länge ta tag i vikten men sen min senaste depression finns inte envishet kvar. Ska söka hjälp för det i vår och hoppas på KBT. Det har funkat bra för mig innan.
Kommer nog göra utredningen privat och om det sen visar att det behövs IVF så kanske jag får fart på envisheten.
Har inte helt koll på ägglossning men jag och sambon har regelbundet sex utan att planera mellan varje till vartredje dag. Så vi har inte missat nån. Tror jag märker på äggvita flytning annars men så länge sen det var normalt att jag inte riktigt vet. Tror jag hade ägglossning den här och förra månaden.
Jag fick en del tröst av mina kompisar när jag berätta men där är alla i olika faser från singel till 3 branschen mor. Försöker annars hålla fasaden uppe men vissa månader går det inte och då har jag en stöttande sambo som tar hand om vraket.
Är lite inne i en lugnare fas nu med en uppgiven, hopplös känsla men ingen sorg iaf.
Vi får hoppas på 2019.
Hade första försöket tagit sig för mig hade den lilla vari framme typ nu....
Det är tufft att vara ofrivilligt barnlös och det tär på en som tusan så det låter klokt att ta hjälp.
Det gör du helt rätt i! Det kanske finns någon bra förklaring för er som kanske inte kräver så mycket så kör på en undersökning privat för att komma vidare i er längtan.
Skönt att höra att du får fint stöd av din sambo. De är rätt bra att ha ibland:)