Anonym (Leden och fattig) skrev 2018-12-27 20:51:29 följande:
Alla säger som du gör men snälla tänk efter, RENT praktiskt. Om jag köper vinterkängor till förskolan. Vad ska jag göra när hon är hos sin pappa? Ta med dessa hem? Låta flickan frysa på förskolan? Soc anmälningar osv.... förskolan blir inte glada, de kommer pratas och tittas snett. Pappan pissar på allt. Han bryr sig inte ett dugg. Dessutom, vad göra med jackan och skorna hon gått med hemifrån till förskolan? Lämna henne utan ytterkläder där?
Alltså ni som har barn på förskolan förstår ju att man inte kan lämsa korgen/hennes plats och säga hejdå och gå från förskolan. Ska jag lämna henne utan nåt de dagar pappan ska hämta? Och vad lär han sig då? Ingenting. Han kommer bara säga till förskolan: såg ni vad mamman gjorde? Tog med sig allt och lämnade flickan utan nåt på hyllan osv. Han är ett svin. Stort svin!
Nej, den kommunen jag bor delar INTE fakturan.
Jag har ju givetvis pratat med dom!
Han är en idiot. Man får bara hoppas att karma biter honom hårt i arslet. Så
oansvarigt.Om inte nu så senare kommer det bita tillbaka på ett eller annat sätt.
Ne det är ju det svåra. Vinterskor, skor, jackor a...alla slags ytterkläder efter väder är ju svårt att liksom bara ta hem som du säger. Det vore ju också jäkligt elakt mot ditt egna barn. Som jag förstår vill du inte heller utsätta henne för detta vilket är fint. Ne ja säger han är en idiot. Fy fan altså.
Mitt ex lät mina två söner komma ut utan vinterjackor en riktigt frusen dag när jag skulle hämta dem. De såg alldeles rådvilla ut. Två pojkar på 7 och 9 år. Det gjorde så ont i mig. Hans jäkla sätt altså.
Vi hade kommit överens om att de skulle ha de jackorna de hade och att jag skulle köpa termobyxor vilket jag gjorde.
Men av någon anledning fick de inte ha de jackorna som de hade föregående vecka. Och där stor de helt frusna. Så jag köpte jackor också. Jag köpte grejer till dem och vad hans problem var fattar jag inte. Han var omöjlig speciellt när han levde med den han då levde med. Han var elak och tryckte på alla knappar han kunde. Hemsk tid. När det tog slut mellan dem då började han agera mer normalt.
Nu är det länge sedan men det kommer en tår även nu.