Ignoramus skrev 2018-12-16 14:31:21 följande:
Mja jag skulle nog säga att jag läser 50/50, så då behöver jag ju inte kvotera.
Vi kan ju återuppta diskussionen i framtiden om det blir som någon i tråden förutspådde, att kvinnor kommer ta över all makt. När kvinnor har den bestämmande och ekonomiska makten och utnyttjar lagen till sin fördel (t ex börja fälla våldtäktsmän baserat på vittnesmål. Män kan inte vistas utomhus efter mörkrets intrång längre av rädsla att bli felaktigt dömda) så kan manshatet mycket väl bli ett problem. I nuläget är det inte det.
Kvinnor har väl för övrigt historiskt sett hållit sig i bakgrunden och bitit ihop och accepterat att de får sköta hushållet, inte rösta, giftas bort mot sin vilja, våldtäkt inom äktenskapet var lagligt fram till 60-talet, framfill 1920-talet var gifta kvinnor omyndiga... Män har inte varit så sugna på att dela med sig av makten direkt, av ren medmänsklighet. Utan kvinnor har slitit åt sig sin del av makten med blott, svett och tårar. Och det kommer vi dessvärre att fortsätta behöva göra.
Det bevisar ju bara det jag säger. Du har verkligen inte förstått den överhuvudtaget. Abortera alla män-kommentaren var ett exempel på kvinnoförakt ;)
Nej, men män skadar allvarligt och har ihjäl betydligt fler kvinnor än vad kvinnor har ihjäl män.
"
Vi kan ju återuppta diskussionen i framtiden om det blir som någon i tråden förutspådde, att kvinnor kommer ta över all makt. "
Det var inte jag.
"
Män kan inte vistas utomhus efter mörkrets intrång längre av rädsla att bli felaktigt dömda) så kan manshatet mycket väl bli ett problem."
jag kan knappt skriva på forum utan att bli felaktigt dömd av vänsterfeminister.
[...]
Kvinnor har väl för övrigt historiskt sett hållit sig i bakgrunden och bitit ihop och accepterat att de får sköta hushållet, inte rösta, giftas bort mot sin vilja, våldtäkt inom äktenskapet var lagligt fram till 60-talet, framfill 1920-talet var gifta kvinnor omyndiga... Män har inte varit så sugna på att dela med sig av makten direkt, av ren medmänsklighet. Utan kvinnor har slitit åt sig sin del av makten med blott, svett och tårar. Och det kommer vi dessvärre att fortsätta behöva göra.
[...]
kvinnor har hållit sej i bakgrunden när män uppfunnit p-piller, tamponger, tvättmaskin, elspis, byggt hus med avlopp och rinnande vatten så kvinnor kan vara delaktiga på arbetsmarknaden och i politiken men inget av det män gjort räknas.....
Detta existerar inte i feministisk historia
inte detta heller
för män
"
Utan kvinnor har slitit åt sig sin del av makten med blott, svett och tårar"
och du är en av dem?