Feminister: kan en svensk man göra rätt
Haha på tal om att gå vidare från formuleringar man inte gillar så kan du ju släppa "blod på sina händer" nu.
Och ni är ju bra dumma ibland, ni som retar upp er på feminister. Igår pratade jag med tre av varandra oberoende svenska män, enskilt, vid olika tillfällen. De sa - helt på tal om ingenting, vi diskuterade alltså inte överhuvudtaget - följande:
1) du får förresten gärna säga till mig när det jag skriver inte är tillräckligt inkluderande eller när det blir för normativt, jag behöver bli mycket bättre på det!
2) det är så fint att våra barn får växa upp med sånt här (påkostad reklam med kvinnliga fotbollsproffs). När vi var små var det ju OTÄNKBART, det hade aldrig hänt! Och jag blir så irriterad på de som säger att det är "för mycket" nu! NEJ det är det inte!! Så länge man reagerar på det så är det tvärtom för lite, för det betyder att man inte exponerats för det tillräckligt för att man ska tolka det som något helt normalt.
3) (ok, här diskuterade vi faktiskt klasskillnader) precis som att jag i egenskap av man inte kan ifrågasätta hur en kvinna upplever förtryck, så kan jag inte säga att du har fel i klassfrågan. Jag vet att du har rätt men när det är ens verklighet glömmer man ibland att den inte ser likadan ut för alla.
Det här är respektfulla, reflekterande, inkännande, sympatiska män som förstår/börjar förstå att de har varit sjukt priviligeriade. Det krävs inte så jävla mycket. Och de blir betydligt bättre människor än familjelivstrollen som surar över en formulering i flera veckor och måste spy galla och kallar en kritisk blick för manshat.
Det är noterat att du ogillar formuleringen, men är det inte dags att gå vidare.
Andemeningen gick ju fram. Är man svensk man så är man per definition en dålig människa enligt vänsterfeministerna. Håller du inte med om det?