Ignoramus skrev 2018-12-16 11:53:55 följande:
Har jag nånsin hymlat med att jag anser att ni har en kollektiv skuld, SPECIELLT när du kallar vanligt, mänskligt agerande för "jävla hyckleri". Och om du hade låtit bli att plocka russinen ur kakan i den andra tråden hade du också kunnat citera inlägg där jag skriver att kvinnor har en mängd kvinnofrågor där de behöver städa upp på sin bakgård. Som bland annat handlar om att inte kommentera varandras utseende på gott och ont hela tiden. Men männens kvinnoförakt är skadligare. Och om du *fortfarande* inte förstår "abortera alla manliga foster"-kommentaren trots att jag förklarade den typ tusen gånger så kan jag inte göra mycket mer för att assistera din fattningsförmåga.
Vaddå ett krav? Om du inte har några förutfattade meningar om kvinnor så borde ju alla böcker du läser vara 50/50?
"
SPECIELLT när du kallar vanligt, mänskligt agerande för "jävla hyckleri""
Det stinker mansförakt, fördomar och en massa trams om dina inlägg, du kallar det för att sparka uppåt, jag kallar det för ett jävla hyckleri eftersom du beter dej precis som du anklagar män för att bete sej. Städa din egen bakgård innan du gnäller på andra.
"
...där jag skriver att kvinnor har en mängd kvinnofrågor..."
de frågorna handlar om hur kvinnor påverkar andra kvinnor och inte om ditt och andra vänsterfeministers mansförakt och fördomar.
"
Och om du *fortfarande* inte förstår "abortera alla manliga foster"-kommentaren..."
det är ingen mening att du försöker hitta på ursäkter, jag förstår den kommentaren rätt bra och den stämmer rätt bra in på allt mansförakt du spyr ur dej.
"
Men männens kvinnoförakt är skadligare"
du vill hållas vid en lägre standard än män.
"
Om du inte har några förutfattade meningar om kvinnor så borde ju alla böcker du läser vara 50/50?"
om inte män kvoterat till 50/50 beror det på förutfattade meningar (sexism), förutom att det är en patetisk argumentationsteknik så stämmer det rätt bra med din vanliga dubbelmoral eftersom du själv inte skulle kvotera in manliga författare så det blev 50/50
Ignoramus skrev 2018-12-16 00:39:36 följande:
Kanske inte medvetet, men definitivt undermedvetet. Eller det råkar bara vara en ren slump att män alltid är bättre på allt? Tyvärr lyckas kvinnor ofta fånga er uppmärksamhet när de antingen låtsas vara män, eller när ni inte kan avgöra om det är en man eller kvinna. Jag skulle säga att det beror på att män inte har ett dugg intresse av att läsa böcker om och av kvinnor, punkt. Om jag skulle be dig att rabbla upp de 10 bästa böckerna som du har läst av och med kvinnor, klarar du av det?
Mja, kvinnor exponeras ju för manliga arbeten hela tiden. Speciellt inom populärkulturen (film, tv-serier, tecknade serier, musik etc). Att säga att det skulle handla om dålig kvalitet på kvinnovarorna är bara skitsnack (och en del av det kvinnoförakt jag pratade om. Istället för att erkänna att det finns en mansnorm i samhället så vänder ni det till att det är kvinnornas fel, det är så smaklöst att man häpnar. Tvärtom skulle jag säga att kvinnor skriver (i regel betydligt) bättre och roligare. Och de regisserar intressantare historier som inte berättats tusentals gånger förr.
Din retorik känns tyvärr lite som "den boken av en manlig författare som jag läste var dålig = den författaren kan inte skriva bra" vs "den boken av en kvinnlig författare som jag läste var dålig = kvinnor kan inte skriva bra"