Feminister: kan en svensk man göra rätt
Hehe vi kan ta oss i arslet men du respekterar våra åsikter? "Ok"
För att svara på din fråga så: bli mer medveten. Varför är inte varannan statsminister kvinna? Varför handlar inte varannan film om en kvinna? (det här har blivit MYCKET bättre bara de senaste 5-10 åren, men hur många var det när vi växte upp?) Varför är inte varannan regissör kvinna? Varför finns det i princip inga kvinnor i spelvärlden (välsigne Naughty dog!)? Det handlar ju jättemycket om reprensentation. Om du syns så finns du. Om du har sett någon annan som är som du göra något av värde, så kanske du också kan göra det.
Säg ifrån när du hör någon säga något nedvärderande om kvinnor. Öppna ögonen för orättvisor! Börja läs kvinnliga författare! Lyssna på kvinnliga musiker! Se serier med mestadels kvinnliga karaktärer (som inte är snygga), skapade av andra kvinnor! Som sagt, det borde ju vara 50/50 men i regel är det inte det utan alla exponeras för män, eftersom samhället utgår ifrån mansnormen.
Patetiskt, aldrig att jag skulle börja särbehandla kvinnor bara för att det är kvinnor. Jag läser, ser och gör det jag är intresserad utav och skiter helt i vilket kön något har. Om kvinnors arbeten inte lyckas fånga mitt eller andras mäns uppmärksamhet så ligger problemet mer hos dom själva än hos deras kunder som i detta fallet i är män. För hur vet du att män undviker arbeten gjorda av kvinnor, det kan likaväl vara så att de inte fångar den kvinnliga publiken heller med sina arbeten.
De har helt enkelt för dålig kvalitet på sin vara och det går knappt att säga för då börja de gråta och skyller allt på de hemska männen som stoppar dom i allt de gör.