• Kajsa123

Varför är män så lättkränkta?

Något jag ständigt förundras över är hur så många män i olika forum generellt är så lättkränkta? Det är klart att man kan ha olika åsikter om saker och ting, men det kan man väl ha utan att bli aggressiv och kränkt? Vad kommer denna ilska ifrån egentligen?

• Svar på tråden Varför är män så lättkränkta?
  • pyssel
    KlunsSmurfen skrev 2018-12-12 13:52:04 följande:

Vad är det för fel med att kritisera F!-feminism?

Det är svårt att ha en riktig diskussion i den riktiga världen om man inte också kritiserar dåliga idéer. Nu har ju dessa dåliga idéer (F!-feminism) redan  infekterat riktiga diskussioner, politiken, universitet, skolor, dagis i den riktiga världen.

När feminister (och andra kvinnor) som inte utövar intersektionell mansföraktande genusfeminism som om det vore en religion inte kan ta avstånd från vänsterfeminism och kritisera den blir de ihop klumpade med den eftersom F!-feminism är ju den rätta feminismen (enligt F!-feminister). Dessa dåliga idéer (vänsterfeminism) kommer att fortsätt att spridas tills kvinnor sätter ned foten mot den.

"Erat hyckleri"? Det kan alltså vara bra att höja blicken från F!:s ungdomsgård i Almedalen om man inte SJÄLV gillar att bli ständigt inkluderad i dåliga ordalag.
    Alla hästar hemma
  • Progressiv

Såg du inte att hon erkände bad boy-fenomenet i ett tidigare inlägg och bedyrade dess förkastlighet?

Den demokratiske jultomten skrev 2018-12-08 10:20:28 följande:

Ja det är en struktur att pojkar blir retade om de leker med dockor. Men jag skrev att det finns inga strukturer som uppmunrar män att våldta, misshandla och mörda.

Den enda strukturen jag kan möjligen kan se som uppmuntrar våld är att kvinnor gillar s.k bad boys. Men den strukturen verkar det inte finnas nåt intresse att göra något åt.

Har rätt att ligga när man vill i ett förhållande? Det har jag aldrig hört någon säga. Däremot kryllar ju forumet av män som inte får ligga så det är ju rätt så uppenbart vem som bestämmer i verkligheten. När blir det tjat? Mannen som frågat en gång i veckan och fått nej 25 gånger, men får ett ja den 26:e har ju tjatat till sig sex.

Det finns inga strukturer som säger att det är fritt fram om kvinnan är redlös. o.s.v. Det är fake news. Det är en struktur att pojkar inte leker med dockor. Den har ju nästan alla upplevt. Men hur många tycker det är fritt fram att sätta på en redlös kvinna? De flesta är ju inte ens intresserade av sex med en redlös kvinna, hur bra är det sexet tror du?

Jag hoppar inte på ett tåg som påstår att män i allmänhet tycker det är fritt fram att våldta en redlös kvinna. ALDRIG. Fattar du inte det?

När det gäller taskiga kommentarer och nedsättande uttryck om män och deras utseende så är det kvinnorna som står för den absoluta merparten. Kvinnor är duktiga på att tala om för alla hur dålig deras man är, eller andra män. Liten kuk, dålig i sängen, rädd för det ena eller det andra. Orolig för det. Manboobs. Otränad. Fel kläder. Fel frisyr. Det tar aldrig slut på hur de spyr ur sig taskiga kommentarer. Att du inte ser detta beror kanske på att du är en del av den feminist-struktur som inte ens ser bad-boy-fenomenet.

• Progressiv

De kanske bara inte har tagit fasta på uttrycket *argumentera för din sak eller låt bli att argumentera överhuvudtaget*? :-P

Crash Man skrev 2018-12-11 17:30:04 följande:

Att kalla män för kränkta är enligt mig förlöjligande. Det har hänt mig ett flertal gånger att en person, för det mesta en kvinna, kallat mig för kränkt när jag inte köpt hennes världsbild.

Till exempel

Jag: Jag anser att islam är en motkultur.

Kvinna: Nej, men titta en vit känkt man.

Istället för att ta en persons åsikt på allvar och göra ett försök till att bemöta åsikten så används ordet kränkt som någon "instant win".

• Progressiv

Handlar inte tråden om praktiska erfarenheter?Så uppfattar jag den i alla fall. Hur ska man kunna källhänvisa till praktiska erfarenheter? Fattar inte hela det här icke-argumentet *visa källor* som alla basunerar ut när de inte fattar trådstarten. Klart Familjeliv blir mer bredare, roligare och mer intellektuellt om inte alla trådar svämmas över av länkar och statistik.

Thereisthat skrev 2018-12-12 08:07:12 följande:

Ska vi sätta 1000 kronor på att källor kommer att utebli? :)

• oanonym
    Progressiv skrev 2018-12-12 16:39:16 följande:

Handlar inte tråden om praktiska erfarenheter?Så uppfattar jag den i alla fall. Hur ska man kunna källhänvisa till praktiska erfarenheter? Fattar inte hela det här icke-argumentet *visa källor* som alla basunerar ut när de inte fattar trådstarten. Klart Familjeliv blir mer bredare, roligare och mer intellektuellt om inte alla trådar svämmas över av länkar och statistik.

Fast i detta fall behöver ju inte källa betyda det du verkar tro, det räcker med att komma med konkreta exempel. Källa betyder inte alltid att man ska länka till någon undersökning.
  • KlunsSmurfen
    KlunsSmurfen skrev 2018-12-12 13:52:04 följande:
    Vad är det för fel med att kritisera F!-feminism?

Det är svårt att ha en riktig diskussion i den riktiga världen om man inte också kritiserar dåliga idéer. Nu har ju dessa dåliga idéer (F!-feminism) redan  infekterat riktiga diskussioner, politiken, universitet, skolor, dagis i den riktiga världen.

När feminister (och andra kvinnor) som inte utövar intersektionell mansföraktande genusfeminism som om det vore en religion inte kan ta avstånd från vänsterfeminism och kritisera den blir de ihop klumpade med den eftersom F!-feminism är ju den rätta feminismen (enligt F!-feminister). Dessa dåliga idéer (vänsterfeminism) kommer att fortsätt att spridas tills kvinnor sätter ned foten mot den.
    pyssel skrev 2018-12-12 16:21:15 följande:
    "Erat hyckleri"? Det kan alltså vara bra att höja blicken från F!:s ungdomsgård i Almedalen om man inte SJÄLV gillar att bli ständigt inkluderad i dåliga ordalag.
    citerade du rätt nu?
    har jag kallat dej för hycklare?
  • pyssel
    KlunsSmurfen skrev 2018-12-12 16:54:42 följande:

citerade du rätt nu?

har jag kallat dej för hycklare?

Jag citerade delvis och EN GÅNG TILL den som var referensen i mitt tidigare inlägg - det som du själv svarade på. Hur är det med läsförståelsen egentligen?
    Alla hästar hemma
  • KlunsSmurfen
    pyssel skrev 2018-12-12 17:46:59 följande:

Jag citerade delvis och EN GÅNG TILL den som var referensen i mitt tidigare inlägg - det som du själv svarade på. Hur är det med läsförståelsen egentligen?

Du citerade Johnnyorange och jag citerade dej men det betyder inte att jag anser att du och alla andra feminister är hycklare.
  • KlunsSmurfen
    pyssel skrev 2018-12-12 17:46:59 följande:

Du citerade Johnnyorange och jag citerade dej men det betyder inte att jag anser att du och alla andra feminister är hycklare.
  • Thereisthat
    Progressiv skrev 2018-12-12 16:39:16 följande:

Ja eftersom att det framkommer att TS också pratar om inlägg på Internet så vore det ju på sin plats att dela med sig av dessa så att vi andra kan diskutera huruvida inlägget uppvisar lättkränkther eller om det skulle vara ett enstaka fall bland många andra. Men visst måste ingen lämna några referenser om hen (intersektionalitetspoäng till mig för användadet av ordet hen där) så behöver hen (I'm the kiueen (hen-regent alltså)) inte göra det. Men då får man också räkna med att inte bli trodd.
Svar på tråden Varför är män så lättkränkta?