• Jojjans

Nya BIM januari 2019

milly98 skrev 2019-01-03 10:16:39 följande:

Egentligen väldigt tidigt men har redan börjat testa (då jag testade starkt pos på bim -6 förra grav). Är på bim -8 och fick detta, bilden är tagen efter fem min. Någon som ser något ????

Hur många dagar efter äl är du? Dagar innan bim sägerinte så mycket om man inte vet hur lång lutealfas du har :)

Tyvärr ser jag inget men låter ju som att det är vääääldigt tidigt.
  • Jojjans
    Noanda skrev 2019-01-03 16:18:34 följande:

Wihii mannen gick med på att börja försöka i januari så jag la till mig på listan.

Har nu köpt en termometer med två decimaler samt appen fertility friend. Men temperaturen ändras först någon några dagar efter ägglossning? Hur 17 vet man då när man har ägglossning?

Om man har väldigt ont vid ägglossning är det troligt att det är när ägget släpper som smärtan kommer?

Härligt! Tempning är inte särskilt bra för att förutspå äl, men snarare för att kunna kartlägga sin cykel och framförallt för att få en bekräftelse på att äl har varit.

Jag tempar, men använder ägglossningstest (rfsu billiga stickor) innan beräknad äl, och sen bekräftar NC/FF att det faktiskt blev en äl. Har du tydliga äl-flytningar så är det också ett sätt att märka när det är på gång. Eller gå på smärta.

När smärtan kommer är väldigt individuellt. Jag har först svaga känningar ena dagen, dagen därpå molande, och tredje dagen nästan huggande. Enligt äl-test och tempning så sker min äl när smärtan precis avtar på sista dagen.
  • Jojjans
    Noanda skrev 2019-01-03 16:58:48 följande:

Tidigare (inför förra graviditeten) körde jag också med ägglossningstest och det fungerade bra. Köpte en fertilitetsmonitor den här gången men de tre senaste cyklerna har den inte hittat nån ägglossning. Testade med ett vanligt ägglossningstest och det gav utslag... blir helt förvirrad och lite ororlig och vet inte vad jag ska tro.

Reklamera monitorn eller hör av dig till kundtjänsten dör du köpte den...
  • Jojjans
    Anonymhb skrev 2019-01-03 20:47:47 följande:

Lägger till mig själv den 9/1

Vi har försökt i över 1 år och har fått 4 missfall , vi började våran utredning i oktober 2018. Jag tog detta test i dag och detta kom inom tiden. VET att man inte jag redigera men jag kunde inte låta bli :( hoppas bara inte på att det är ett spökstreck.

Hej, fy så jobbigt med så många missfall! Har alla varit tidiga eller är det olika? Vad har ni fått för resultat av utredningen?

Jag tycker det är svårt att se med redigerade test, men hoppas du får ett tydligare test om några dagar!
  • Jojjans
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-04 02:17:20 följande:

Tror ni detta är ett positivt ÄL test?

Serb tycker jag verkligen att det ser ut som! Men omöjligt att säga om man inte ser test från innan och efter detta och kan urskilja en tydlig stegring. Men nånstans runt tidpunkten som detta test togs måste peaken ha varit.
  • Jojjans
    Jagerika skrev 2019-01-03 22:52:57 följande:

Alltså hållåå!! Världens konstigaste sak hände precis! Har ju Bim idag men ingen mens och inte ens nån känsel stt mensen är på väg. Men kom precis Ur duschen och kände lite på mina bröst för jag brukar få så ont innan mens. Men inget. Så klämde jag på ena brsötvårtan och då kom det ut en vit vätska??? Blev riktigt förvånad!! Har man alltid mjölk i brösten? Eller vad kan det har varit?

Oj vad märkligt! Aldrig hänt mig iallafall.
  • Jojjans
    milly98 skrev 2019-01-04 09:44:17 följande:

Typ obefintligt ?spökstreck? idag på bim -7... tar inte ut något i förskott men känns som det inte blev något denna månaden heller, 6:e försöket :(

Hur många dagar efter äl? Det är ju det som spelar roll när man tar tidiga test eftersom alla har olika lång lutealfas.
  • Jojjans
    milly98 skrev 2019-01-04 10:53:12 följande:

Vet faktiskt inte när jag hade äl, tror ca äl +8..

Banuni skrev 2019-01-04 11:19:22 följande:

Hej milly

Samma sak hos mig..

ÄL +8...

Då behöver ni verkligen inte ge upp än! Ofta föster ägget efter 6-7 (i genomsnitt) och efter det tar det flera dagar innan hcg stiger ull mätbara nivåer. Testa om några dagar igen :)
  • Jojjans
    Sommarsol20 skrev 2019-01-04 11:59:55 följande:

Visst ser vi vad jag ser? :) inte helt koko? BIM -3

Jag ser!!! Fantastiskt :) grattis!
  • Jojjans
    Minmillis skrev 2019-01-04 15:09:22 följande:

Okej vad tror ni tjejer? Jag och mannen hade sex tisdag, onsdag och torsdag. På fredagen har vi inget sex alls och på kvällen där hade jag ägglossning men vi hade sex på lördag morgon igen! Måste väl prickat in ägglossningen även om vi inte hade sex precis när ägget släppte? Både med tanke på sex dagarna innan och morgonen några timmar efter ägget släppte?

(Ja jag vet exakt när ägget släppte för hade pos äl test dagen innan och får ont vid själva ägglossningen och smärtan va borta på morgonen igen då ägget släppt på kvällen/natten)

Är på äl+7

Ni har ju inte prickat ägglossningen rent tekniskt, men det behöver man ju inte för att bli gravid. Spermier lever ju upp till 5 dagar, men minst 2, så det ska väl absolut kunna gå. När jag blev gravid i somras så var min äl sen och vi hade därför bara sex 3 dagar innan (sex på lördag, äl på tisdag) och det gick ju vägen!
Svar på tråden Nya BIM januari 2019