• Jojjans

Nya BIM januari 2019

mammsenS skrev 2018-12-21 08:31:18 följande:

Ja det är kul :) enligt appen så ska jag ha äl 30/12 men tänker köra äl test denna månad oxå. När har du äl ? Visst tempar du? Förra månaden var första gången jag fick utslag på äl test efter mitt ma.

Beklagar ditt mf :( kommer ihåg dig från december gruppen faktiskt. Har du haft mf tidigare ? Har du barn sen innan ?

Mina appar säger lite olika men tror äl 1/1 :) jag tempar och tänker använda äl-test för att veta säkert eftersom det säkert blir lite rubbat nu efter mf.

Jag har inga barn sen tidigare. Vi började försöka i våras och blev gravida snabbt men i september fick vi ett sent missfall i vecka 16. Dec tog det sig igen, men fick istället ett tidigt missfall. Är så himla uppgiven och ledsen på livet just nu, men går ju inte att ge upp. Bara att fortsätta försöka.
  • Jojjans
    Emmissss skrev 2018-12-21 10:42:43 följande:

Hej!

Hoppar in här hos er, BIM 13 januari, blir vårt 4e försök.

27 och 33år gamla. Hur länge har ni andra försökt?

Håller tummarna på många plus i januari!! 

Ännu en bim-granne :) välkommen. När har du äl?

Vi började försöka i april/maj. Missfall i v.16, och missfall i v. 6 nu nyligen. Verkar ha lätt att bli gravid så hoppas det får vägen nästa gång.
  • Jojjans
    Emmissss skrev 2018-12-21 10:42:43 följande:

Hej!

Hoppar in här hos er, BIM 13 januari, blir vårt 4e försök.

27 och 33år gamla. Hur länge har ni andra försökt?

Håller tummarna på många plus i januari!! 

Glömde säga jag är 32, 33 om ett par veckor, och sambon 25.
  • Jojjans
    mangon skrev 2018-12-22 18:58:37 följande:

Hoppas det tar sig fort för er igen! Att förlora i vecka 16 måste tagit hårt. Plus ett till direkt efter. Fy.

Men som du skriver, att inte ge upp.

Snart är det er tur!

Hoppas på januari! Känner att 2019 blir ert bra år.

Ja 2018 var inte alls mitt år, 2019 kan omöjligt bli sämre! Tror inte ett tidigt missfall alls hade känts så jobbigt om jag inte varit med om det sena som hände innan. Nu kändes det bara som att livet är emot mig.

Hoppas bara äl kommer tillbaka snabbt! Efter sena missfallet kom den efter exakt 3 veckor. Nu blir det ju nästan bara som en sen mens så hoppas på äl på dag 16 efter blödningen startade simmiga brukar få. Isåfall snart dags att börja försöka, och då känns det genast lite mer hoppfullt. Men lite bökigt att hålla på och tempa och testa med äl-stickor när vi bor hos släkten osv...
  • Jojjans
    Mezzy skrev 2018-12-24 23:17:02 följande:

Jag kan inte heller minnas att jag hade det när jag va gravid med dottern. Men tror inte heller det är något gravidtecken då ägget nog inte ens fästs än om det nu blev befruktat.

Tänkte mer om fler haft det som äl tecken? Jag har inte haft det tidigare så tänkte om det är normalt? :)

Jag får ofta ömma bröst i samband med äl. Ibland mer i bröstvårtorna, ibland i brösten. Så det kan säkert vara ett tecken på det! Tror också att progesteronnivåerna kan vara olika höga olika månader = olika starka symptom
  • Jojjans
    mangon skrev 2018-12-24 22:03:50 följande:

Jag kan tänka mig det! :/

Har fått 1 tidigt mf i vecka 6. Blev såklart jätte ledsen och uppgiven men kunde snabbt släppa känslorna någorlunda och ta det som en sen mens. När det blir en andra gång och så pass långt gången förstår jag att de blir en helt annan sak.

En bökig tid med andra ord om ni är iväg och firar.

Ni får försöka ligga varannan annars.

Här är dt väntans tiden nu. Äl+4 Idag och ikväll har jag haft så ont....:/ detta är ju "bara vårt 5e försök men det känns som en oändlighet och det känns fåren helt ossnnorligt att det skulle ta sig. Körde på varannan dag genom äl denna månad.

Ja jag känner att även nu bara en vecka efter det tidiga missfallet så är det det förra sena missfallet jag sörjer mest. Hade varit i vecka 32 nu...

Just när vi är iväg och firar är allt omständigt men särskilt sex. Får försöka känna efter äl-tecken och hålla extra koll med stickor just då. Kan inte acceptera att riskera att missa denna äl även om det är omständigt.

Gör det ont på ett sätt som är annorlunda än andra cykler? När har du bestämt dig för att du får testa?
  • Jojjans
    Liit skrev 2018-12-25 13:54:17 följande:

Känns som en tröst att höra. Ibland känns det annorlunda i kroppen ibland inte. Jag tog ett test igår som visade negativt. Men förstod nästan det så det känns okej. Hade äl 15-16/12 så hoppas att det kan ha varit för tidigt för att testa..

Jag har varit gravid 5 gånger (3 aborter, 2 mf) och det har känts olika alla gånger. Vissa gånger har jag till och med känt exakt när ägget fäst, andra gånger inte känt någonting alls övers huvud taget.
  • Jojjans
    Förstabarnet33 skrev 2018-12-25 16:47:31 följande:

Jag hoppar in här också, bim 8/1. Detta blir vårt tredje försök efter missfall i v.18 i augusti.

Hej och välkommen, då får vi fortsätta att följas åt! Hoppas nästa år är vårat år helt enkelt :)
  • Jojjans
    Jagerika skrev 2018-12-26 19:14:24 följande:

Vad roligt att fler ser då kanske jag inte är så knäpp! Har mått så illa att jag tackade nej till öl igår när en granne bjöd, och jag älskar prova olika sorters öl annars så det va konstigt för mig också! Dom tog fram nån mintuflaska, den med chokladsmak, och jag trodde jag skulle kräkas av lukten. Älskar ju mintu choklad annars! Så gick hem tidigt och typ vek mig dubbelt för jag mådde så illa! Inte alls likt mig! Känns som jag är superduper mätt fast kan inte äta, ätit en gång idag bara och mensvärken gnager så det känns nästan som det bränns vid blygdbenet! Allt är bara sjukt konstig så vore väldigt förvånad om jag inte är gravid!!

Åå vad underbart om det vore så! Håller alla tummar och tår
  • Jojjans
    Sångfågeln87 skrev 2018-12-27 11:49:15 följande:

Jag vet inte hur jag ska göra och behöver råd. Enligt NC är bim 31/12 och enligt mina andra mens app ska den komma 1/1. Jag funderar på att ta ett testa tidigt imorgon då det är skönt att veta om jag kan dricka alkohol eller inte på nyår. Dock känns det onödigt då jag inte har några symtom alls, bara lite molande värk från och till i livmodern. Hur skulle ni gjort? jag tempar och så märker ju om temperaturen går ner. 

Jag skulle ha köpt hem både alkohol och alkoholfria alternativ, och sen testat på nyårsaftons morgon (ifall inte tempen gått ner) så får du så säkert svar som möjligt.
Svar på tråden Nya BIM januari 2019