• Jojjans

Nya BIM januari 2019

holocene skrev 2018-12-29 10:34:59 följande:

Så... detta hände precis. Jag ser ju ett streck där o min sambo likaså, men vad tror ni? Är helt skakis nu, så jäkla glad. Det var ett tidigt test, BIM är runt 1/1. 

Ååå GRATTIS! Syns ju tydligt :))
  • Jojjans
    Jsv17 skrev 2018-12-29 15:32:22 följande:

Jag hade bruna/rosa färgade flytningar ett par dagar kring bim med min son och det gick ju bra iaf

holocene skrev 2018-12-29 16:25:35 följande:

Ja vad skönt att höra! :) Och är väl rätt vanligt att få en slags blödning när mensen skulle kommit också

Kan ni inte lägga till en plus-lista på bimlistan? Så peppigt med lite plus! :)
  • Jojjans
    SherreMol skrev 2018-12-29 23:09:14 följande:

Finns på apoteket säkerligen. Inköper det samma dag som mensen kommer. Låter inte så lätt faktiskt hahaha Är ingen morgonpigg person, hjärnan kommer igång ca 5 minuter efter man vaknat haha

På mitt apotek hade dom bara vanlig termometer så jag beställde en från babyplan, den kostade 139 och levererades snabbt om jag minns rätt :)
  • Jojjans
    Liiiten30 skrev 2018-12-30 01:17:48 följande:

Nu har jag följt tråden i två månader så tänkte någon snäll själ kanske kan hjälpa mig lägga in mig i listan på BIM 8 jan? ???? Prickade äl på julafton så får se om något tagit sig. Har ett hyfsat stort myom så kan ju ta tid.

Stort grattis till er som plussat redan! Verkar bli en bra månad ????

Testa att bara kopiera senaste listan och lägg in ditt namn. Eller trycka på ?citera?-knappen och sen ta bort all kod som blir utöver själva listan. Funkar det inte kan säkert någon hjälpa dig!
  • Jojjans
    Noanda skrev 2018-12-30 22:31:36 följande:

Hej allihopa!

Jag kommer hoppa in i bim februari-tråden när den startas men till dess undrar jag om någon kan förklara för mig hur det funkar att tempa? Har bestält en termometer med två decimaler. Vad är det jag ska kolla? Tempen förändras efter ägglossning? Alltså är det ?försent? för befruktning när man får en förändring i temperaturen? Är det mönstret man ska kartlägga för att kunna förutse ägglossning?

Efter min första graviditet har jag väldigt ont vid ägglossning, värre än mensvärk, men jag vet ju inte exakt när i processen smärtan infinner sig så att säga.

Skulle bli jättetacksam om någon som använder sig av denna metod tog sig tid att förklara.

Hej! Kul att du vill börja tempa. Jag hem precis som du starka äl-känningar, men ville veta mer exakt så tempar nu regelbundet.

Du behöver en termometer med 2 decimaler (babyplan har en bra). Det är din basala kroppstemperatur du ska mäta, vilket du gör direkt när du vaknar på morgonen efter minst 3 timmars sammanhängande sömn (viktigt att inte gå upp eller öppna munnen innan). Sen loggar du temperaturen i en app. När temperaturen stiger har äl redan skett, då är det för sent att försöka, men det är en säker bekräftelse på att äl skett.

Mellan cykeldag 1 och fram till äl är temperaturen lägre, och 1-2 dagar efter äl stiger temperaturen minst 0,3 grader och håller dig där tills mensens första dag vanligtvis. Använd en app för att logga tempen, tex natural cycles eller fertility friend. Lycka till!
  • Jojjans
    holocene skrev 2018-12-31 08:17:06 följande:

Morning! Tog ett nytt test nu, digitalt. Och visst är jag preggo! Så himla sjukt verkligen, känner mig inte gravid för fem öre. Inga ömma bröst, inget illamående. Men de bruna flytningar har iaf äntligen slutat, och tempen är fortsatt hög. Inbillar mig ökade hungerskänslor också. Nojjar verkligen över avsaknaden av tydliga symptom än men vet att det är tidigt fortfarande, vecka 4 (3+5). 

Kan inte ni som tempar och varit gravida innan dela med er av tempkurvan? Vore intressant att se :)

Gott nytt år på er tjejer, håller tummarna för många + 2019!

<3<3<3

Jag har tempat två gånger när jag varit gravid. Den första gången (grön) ökade tempen ytterligare några dagar efter bim, Den andra gången (lila) steg tempen snabbare men var också förkyld där, slutade med tidigt missfall men tempade tyvärr inte runt dom dagarna så vet inte hur den betedde sig då. Jag rekommenderar att sluta tempa sen pga skapar mycket oro för missfall om man har en tempdipp nån dag. Lycka till!

• Jojjans

Det känns tungt idag att se tillbaka på året som varit. Skulle antingen varit i vecka 33 eller 8 just nu, men inget fick bestå, hann med 2 missfall på 4 månader - det sista den 16/12. Även om jag helst hade fått fira in det nya året med en växande bebis i magen så får man försöka glädjas åt de små stegen: ett äl-test som stigit något och svaga känningar på att äl är på gång i början av nästa år.

Skål för new beginnings, är så urless på det här skitåret, nästa kan omöjligt bli sämre. Gott nytt år på er allihopa! Hoppas 2019 kommer med vad vi drömmer om <3

• Jojjans
    Jsv17 skrev 2018-12-31 18:14:02 följande:

Gott nytt år till er! Håller tummarna extra för er denna månad, att nya året får börja på allra bästa sätt!

Tack! Håller tummarna för att allt fortsätter gå bra för er också <3
  • Jojjans
    Minmillis skrev 2018-12-31 23:48:54 följande:

Det är så konstigt denna månaden! Min NC app visade äl 24/12 men helt plötsligt flyttade den bak min äl till 13/12 och sen helt plötsligt flyttade den äl fram till 28/12 och fick positivt äl test den 27/12 så jag lär haft äl då! xD

Märkligt, har du långa cykler? Eller vad stämmer bäst med din cykel?

Har du testat att ta ett gravtest ifall stt du kanske hade äl 13/12 ändå? Äl-test kan ju visa positivt vid graviditet.
  • Jojjans
    Nicciz skrev 2019-01-01 14:24:35 följande:

Ägglossningstest från i förrigår, igår och nyss.

Visst är det på väg att bli positivt? Om några timmar typ? Så har det varit tidigare nämligen. Eller blir det starkare och svagare hela tiden under hela menscykeln?

Mina brukar vara svaaaaaga i typ 5 dagar innnan äl, sen lite starkare 2 dagar innan, och sen helt positivt dagen innan äl. Har aldrig varit med om att det varit upp och ner som du beskriver, och tycker att det ser ut att vara påväg att bli positivt för dig!

Jag har precis samma, blev positivt nu efter lunch och jag ska ta ett nytt ikväll för att se hur det utvecklas.

Svar på tråden Nya BIM januari 2019