• Jojjans

Nya BIM januari 2019

SherreMol skrev 2018-12-28 13:52:33 följande:

Har du fått positivt ÄL test tidigare i denna cykeln ? Hört att man kan släppa två ägg per cykel. Kan ju vara nåt sånt ^^

Om man släpper 2 ägg så är det inom loppet av 24 timmar, för så fort ett ägg släppts så ökar progesteronet vilket gör det omöjligt för fler ägg att mogna. Däremot kan man ju få positivt äl-test utan att kroppen sen lyckas släppa ett ägg, då kan det bli en ny LH-stegring senare istället och då kan ett ägg släppa då istället.
  • Jojjans
    SherreMol skrev 2018-12-28 16:48:42 följande:

Tack för informationen, men allt det vet jag redan. Därför jag frågade hon fått positivt ÄL test tidigare i cykeln. Menade att det kan vara en väldigt sen ÄL och längre cykel ;)

Sorry, uppfattade det som att du skrev att hon kanske fått äl två gånger, men kankse blev nån annan upplyst av informationen :)
  • Jojjans
    FloraLinnéa skrev 2018-12-28 17:44:26 följande:

Hej :)

Jag och min sambo fick missfall i vecka 14 i slutet av oktober men är nu inne på första försöket efter. Jag har oregelbunden cykel men tror att bim borde vara 8/1. Fick positivt utslag på ägglossningstestet denna månaden, var orolig att kroppen skulle ta längre tid för återhämtning så jag är glad :)

Hoppas på det bästa och lycka till!

Hej, här har du en till som försöker efter ett sent missfall - vecka 16 i början av september. Har precis även fått ett tidigt missfall så det är lite kämpigt men hoppas att jag har lika lätt att bli gravid igen men att det får gå vägen nu!
  • Jojjans
    Sunnanäng skrev 2018-12-28 18:54:47 följande:

Åh håller tummarna för dig!

Tack <3 och detsamma!
  • Jojjans
    SherreMol skrev 2018-12-28 19:23:40 följande:

Kan faktiskt rekommendera ÄL tester. Jag börjar gå i tankar att börja tempa, kan ju aldrig skada att göra både ÄL test och tempa :D

Hur många månader har ni försökt? Jag är inne på mitt 3:de försök denna månaden. Fast vi försöker ha sex varje till varannan dag heöa månaden. Mindre chans att missa ÄL men otroligt jobbigt hahahaa

Tempa är det bästa beslut jag tagit, känns som att jag aldrig behöver tvivla på konstig äl osv längre :) mycket mer tillförlitligt än äl-tester (även om testerna är ett bra komplement vid tempning)
  • Jojjans
    FloraLinnéa skrev 2018-12-28 19:45:25 följande:

Beklagar! Jag har också haft ett tidigare missfall, mig tröstar det lite att tänka att om det händer igen får vi utredning. Och jag tänker att sannolikheten för tre missfall i rad är rätt liten. Håller tummar och tår för oss båda :)

Tyvärr tröstar det inte mig så mycket då jag vet vad det sena berodde på (infekterad moderkaka vilket ledde till förtidig vattenavgång), men den tidiga har jag ingen aning om. Har dock gjort 3 aborter i mitt liv ich då har graviditeten bestått längre än v.6, så tror att det kan gå bra andra gånger såklart. Bara sån himla otur att mitt livs första tidiga missfall ska komma just direkt efter att vi förlorade vårt barn :(

Har alla fikan missfall varit i samma veckor, och har du fått nån information om vad de kan ha berott på?
  • Jojjans
    FloraLinnéa skrev 2018-12-28 22:15:59 följande:

Vad tråkigt att höra! Då tror jag definitivt det är er tur nu!

Första i vecka åtta, nej vi vet tyvärr ingenting. Det enda vi fick reda på är att jag har en hjärtformad livmoder men att det inte borde vara orsaken!

Så tungt när det händer flera gånger, vad skönt att det lugnar dig att du kan få utredning om det händer igen! När började ni försöka?
  • Jojjans
    SherreMol skrev 2018-12-29 00:40:20 följande:

Hört väldigt bra saker om det! Nu blir det bara att läsa på exakt hur det görs och köpa till korrekt termometer :D

Har du några tips att ge till en temp nybörjare? ^^

Det första tipset är att köpa en temp med två decimaler. Det andra är att inte försöka tolka ut så mycket baserat på en enstaka dags temperatur, utan vänta tills du ser ett mönster. Det kan ofta ta ett par månader innan det blir tydligt.

I övrigt vill jag utöver natural cycles tipsa om appen fertility friend. Och det finns en fl-tråd som heter ?för osannolikt som tempar för att bli gravid? som är hjälpsam och bra!
  • Jojjans
    Jsv17 skrev 2018-12-29 09:19:29 följande:

Alltså jag tror jag plussade precis!!! Äl+11 bim-3.....

Det är fortfarande svagt men det här strecket behöver iaf inte jag leta efter! Så min känsla tror jag var rätt den här gången Sen är det ju så tidigt så med min historia så ropar jag inte hej än, men åh vad glad jag blir!!!

Det översta är från igår (då det såg ut lite som det klassiska spökstrecket) understa är från idag då strecket är ganska väl synligt , men svagt! Men man kan ju se en stegring iaf vilket är positivt

Å grattis!!! Definitivt en stegring! :))
  • Jojjans
    Jsv17 skrev 2018-12-29 09:19:29 följande:

Alltså jag tror jag plussade precis!!! Äl+11 bim-3.....

Det är fortfarande svagt men det här strecket behöver iaf inte jag leta efter! Så min känsla tror jag var rätt den här gången Sen är det ju så tidigt så med min historia så ropar jag inte hej än, men åh vad glad jag blir!!!

Det översta är från igår (då det såg ut lite som det klassiska spökstrecket) understa är från idag då strecket är ganska väl synligt , men svagt! Men man kan ju se en stegring iaf vilket är positivt

Å grattis!!! Definitivt en stegring! :))
Svar på tråden Nya BIM januari 2019