• Jagerika

Nya BIM januari 2019

Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

BIM-LISTA

1/1-Jagerika

• Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • Snickesnack
    Jojjans skrev 2019-01-02 14:32:07 följande:

Spännande! Då ligger vi väldigt lika i tid. Jag fick positivt igår och har haft inte i ena sidan först svagt i måndags, starkare igår och riktigt ont imorse men som avtog nu vid lunch så antar att ägget släppt nu :) fick till det lördag, måndag och igår. Och förhoppningsvis ikväll igen. Jag har koll på både min temp och min tapp och börjar vara ganska säker på att äl sker dagen efter positivt test för mig.

Kul med en ÄL-kompis :) BIM nästan samtidigt också ser jag!

Jag har inte koll på tempen. Tänker att jag väntar ett par månader med det och ser vad som händer först. Förra cykeln kändes det så tydligt dagen efter stegringen började att något hände (och det var först då jag fick ont) och det känns rimligt att det blir likadant den här gången. Jag har så lite "data" för jag har bara testat under en ägglossning innan, och denna blir den första där vi gör ett försök. Hur länge har ni försökt?

Lycka till!
  • Snickesnack
    Jagerika skrev 2019-01-02 15:41:50 följande:

Tog test nu som var negativt, så allt jag känt va tydligen bara inbillning :( nu ska jag lägga mig och dö i sängen resten av dagen...kul med försök 13 nästa månad, eller inte! Tack alla som har peppat mig, kan säga att det värmer nått så oerhört <3

Åh, vill bara skicka en stor kram! 13 ska ju vara ett turnummer enligt vissa så jag håller tummarna för det!
  • lena2019

Hej! Det här blir mitt första inlägg någonsin här på FL. :) 

Känner att jag börjar bli smått knäpp av bebisverkstaden. Har läst så många forumtrådar sen jag och min sambo började försöka (vårt första barn) och nu vore det väldigt skönt att få bolla och älta lite med andra i samma situation. :)

Vi har nu försökt i ett halvår (vet att det inte är länge men känns som en evighet för mig) och sedan vi började försöka har typ alla i min närhet blivit gravida bara sådär poff utan att ens försöka (eller första försöket) vilket är jättekul för dem men lite smått provocerande när inget händer för oss. Hoppas verkligen 2019 är året det är dags för oss! 

Hursomhelst, det här blir första månaden vi testar både rosenrot och bisolvon vilket känns extra spännande. Även beställt ett digitalt ÄL-test för att försöka maximala chanserna. 

Lägger gärna till mig på listan: Beräknad BIM 28/1. 

Håller tummarna för en plusrik månad för oss alla!

• Banuni

Nu får ni inte skratta åt mig haha! Men har världens molvärk och trötthet... mina bröst är svullna sedan igår kväll. Har bim den 10e. Är på ÄL+6.

4e försöket efter MA.

Hahaha kunde inte hålla mig från att testa.

Jag försöker intala mig att det är mensvärk jag känner.

Och JAG VET att man inte ska redigera, men eftersom jag är på ÄL+6 så kände jag att det är förlåtligt om jag gör...

På den oredigerade bilden ser man inget, solklart negativt konstaterade jag direkt.

Men när jag gör bilden mörkare så kan man ändå skymta något. Men är det ett spökstreck jag redigerat fram?

Och juste, det är inte ens ett Testa tidigt test. Helt vanligt.

Jag ska beställa testa tidigt tester och ta igen i helgen

Vad tror ni? Orkar knappt röra mig av trötthet och molvärk....

• liten89a

Jag har sjuk, vad jag tror är ägglossningssmärta, på både hö och vä äggstock. Slemmigt sekret igår men inte ägglossning förrän måndag nästa vecka. Kan man ha så ont så långt innan? Ska ta ägglossningtest ikväll men får sällan positivt men tempar o ser stegring tydligt. Vill ju inte missa ägglossningen o ligga för sent ????

• Jojjans
    Snickesnack skrev 2019-01-02 16:07:24 följande:

Kul med en ÄL-kompis :) BIM nästan samtidigt också ser jag!

Jag har inte koll på tempen. Tänker att jag väntar ett par månader med det och ser vad som händer först. Förra cykeln kändes det så tydligt dagen efter stegringen började att något hände (och det var först då jag fick ont) och det känns rimligt att det blir likadant den här gången. Jag har så lite "data" för jag har bara testat under en ägglossning innan, och denna blir den första där vi gör ett försök. Hur länge har ni försökt?

Lycka till!

Vi började försöka i början av maj och och det tog sig på andra försöket, men vi förlorade tyvärr bebisen pga infektion i vecka 16. Blev gravida igen i december men fick ett tidigt missfall 10 dagar efter bim. Känner verkligen att 2019 måste vara mitt år, för 2018 var det iallafall inte

:(

När började ni försöka?
  • Jojjans
    lena2019 skrev 2019-01-02 16:11:52 följande:

Hej! Det här blir mitt första inlägg någonsin här på FL. :) 

Känner att jag börjar bli smått knäpp av bebisverkstaden. Har läst så många forumtrådar sen jag och min sambo började försöka (vårt första barn) och nu vore det väldigt skönt att få bolla och älta lite med andra i samma situation. :)

Vi har nu försökt i ett halvår (vet att det inte är länge men känns som en evighet för mig) och sedan vi började försöka har typ alla i min närhet blivit gravida bara sådär poff utan att ens försöka (eller första försöket) vilket är jättekul för dem men lite smått provocerande när inget händer för oss. Hoppas verkligen 2019 är året det är dags för oss! 

Hursomhelst, det här blir första månaden vi testar både rosenrot och bisolvon vilket känns extra spännande. Även beställt ett digitalt ÄL-test för att försöka maximala chanserna. 

Lägger gärna till mig på listan: Beräknad BIM 28/1. 

Håller tummarna för en plusrik månad för oss alla!

Hej och välkommen! Förstår att det börjar kännas frustrerande när så många i din närhet plussar...men snart borde det bli din tur! Att ha många att bolla med hjälper en att tänka på annat under tiden, och man blir verkligen glad och peppad för varandra i dom här trådarna.

För att lägga till dig på listan behöver du bara kopiera all text i listan och lägga till dig på rätt datum :) du kan antingen kopiera texten vanligt, eller välja ?citera? vid sidan av ett inlägg med listan och sen ta bort all kod så det inte blir ett grått citerat inlägg.
  • Snickesnack
    Jojjans skrev 2019-01-02 16:34:32 följande:

Vi började försöka i början av maj och och det tog sig på andra försöket, men vi förlorade tyvärr bebisen pga infektion i vecka 16. Blev gravida igen i december men fick ett tidigt missfall 10 dagar efter bim. Känner verkligen att 2019 måste vara mitt år, för 2018 var det iallafall inte

:(

När började ni försöka?

Men åh så hemskt! Tror jag sett dig i ett par trådar nu förresten. Men nu kan man ju verkligen tycka att det vore er tur! Vi får hålla tummarna för 2019!

Vi är på första försöket. Nästan sådär så det känns som att det vore oförskämt att bli besviken om det inte tar sig...
  • Emsopemso

Tog test nu som var negativt, så allt jag känt va tydligen bara inbillning :( nu ska jag lägga mig och dö i sängen resten av dagen...kul med försök 13 nästa månad, eller inte! Tack alla som har peppat mig, kan säga att det värmer nått så oerhört <3

Megakramar <33 här tog de sig inte förns på försök 16/17. Så hoppet finns, snart så <3 tänker på dig <3
  • holocene

Nä fy fan, känner verkligen med dig <3 Usch vad kroppen kan luras. Hoppas du mår bättre snart och tar 2019 med storm istället! Stor kram
Svar på tråden Nya BIM januari 2019