• Jagerika

Nya BIM januari 2019

Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

BIM-LISTA

1/1-Jagerika

• Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • mammsenS

Hoppar väll in här jag oxå då mensen kom :(bim den 13 januari.

Jag är 29 år och har 4 barn (10,6,4 och 2 år)

Detta är vårat tredje försök efter ma :(

Men denna gång ska jag försöka att inge bli så besatt(lättare sagt än gjort)

Håller tummarna att 2019 blir vårat år nu tjejer :D

• mammsenS

BIM-lista

1/1 Sångfågeln87, Kstadtjej87, Jsv17, holocene

2/1- Canary

3/1 Jagerika, Längtarefterbarn83

4/1 mangon

6/1 Myline

7/1 Livethänder, Siri88, Mezzy

8/1 Milka21

9/1 MissKelli

10/1 FruEA

11/1 Rosarosorochtee

12/1 EliMil

13/1 Jojjans MammsenS

16/1 Snickesnack, Miichaella

18/1 Nicciz

19/1 Clemmentina

• Längtarefterbarn83
    Jagerika skrev 2018-12-20 20:35:06 följande:

Nej ingen temp eller ÄL-tester men känner mig kropp väl ändå :) tror jag hade blivit stressad av att tempa och ledsen om tempen inte var som jag ville haha xD blir ju ändå besviken varje gång man tar gravtest. När ska du testa dig? Jag tänkte testa på ÄL+10 alltså nästa lördag och sen på Bim om det inte visar nått :)

Jag testade inte förut för jag trodde jag hade koll på kroppen. Tydliga smärtor och ägglossningsflytningar med mera. Men nu när jag har fått positivt utslag två månader på ägglossningstester så ser jag att alla symtom kommer mycket tidigare än själva ägglossningen. Så nu kör jag alla hjälpmedel ett tag :)

Ska FÖRSÖKA att inte testa förrän på BIM! Kommer troligen inte lyckas haha :)

Hur länge har ni försökt bli gravida?
  • Jagerika
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-21 04:27:45 följande:

Jag testade inte förut för jag trodde jag hade koll på kroppen. Tydliga smärtor och ägglossningsflytningar med mera. Men nu när jag har fått positivt utslag två månader på ägglossningstester så ser jag att alla symtom kommer mycket tidigare än själva ägglossningen. Så nu kör jag alla hjälpmedel ett tag :)

Ska FÖRSÖKA att inte testa förrän på BIM! Kommer troligen inte lyckas haha :)

Hur länge har ni försökt bli gravida?

Jag testade med ÄL tester i några månader för att förstå kroppen och när jag fattade så slutade jag :) detta blir vårat 12 månaders försök då jag slutade med p-pillren i december förra året! Och inte minsta plus, så det är verkligen efterlängtat nu!! Haha Ja det går inte vänta tills Bim Hahaha jag försöker varje månad men trillar likt förbannat dit i förväg!! XD hur länge har ni försökt?
  • Jojjans
    mammsenS skrev 2018-12-20 21:51:02 följande:

Hoppar väll in här jag oxå då mensen kom :(bim den 13 januari.

Jag är 29 år och har 4 barn (10,6,4 och 2 år)

Detta är vårat tredje försök efter ma :(

Men denna gång ska jag försöka att inge bli så besatt(lättare sagt än gjort)

Håller tummarna att 2019 blir vårat år nu tjejer :D

Hej, ledsen att det inte gick vägen men vad fint med en bim-granne! :) när har du äl?

Jag är inte helt hundra på mitt datum då jag fick ett tidigt missfall i v 6, men räknar det som en mens då jag slutat blöda efter 5 dagar...
  • HejEllie

Fick min mens igår så hoppar in här nu. Var så glad i dec för att jag både för första gången lyckades pricka ett positivt ÄL-test OCH att min kille för första gången var med på att försöka ordentligt. Kör Natural cycles och den har hållit på och flyttat min bekräftade ÄL 3 ggr i dec !!!! Så störigt. Men lärdom till denna månad är att försöka många fler gånger... får se om min kille är lika pepp. Håller tummarna för oss alla! BIM 18/1.

• HejEllie

BIM-lista

1/1 Sångfågeln87, Kstadtjej87, Jsv17, holocene

2/1- Canary

3/1 Jagerika, Längtarefterbarn83

4/1 mangon

6/1 Myline

7/1 Livethänder, Siri88, Mezzy

8/1 Milka21

9/1 MissKelli

10/1 FruEA

11/1 Rosarosorochtee

12/1 EliMil

13/1 Jojjans MammsenS

16/1 Snickesnack, Miichaella

18/1 Nicciz, HejEllie

19/1 Clemmentina

• Mezzy

Jag blir så ledsen och besviken på min man. 
    Jag hade tänkt att vi skulle försöka med SMEG metoden denna månad men jag har inte berättat något för min man om det och bestämde att även inte berätta om när jag har ägglossning då han inte riktigt klarar av pressen då. 
    Va på CD8 i söndags och försökte då få till det men han va alldeles för trött. Vi fick till det i måndags och så försökte jag i onsdags men då va han också för trött. Blev väldigt besviken men sa inget. 

Igår efter jobbet så kände jag hur all besvikelse bubblade upp (har tidigare haft lite svårt att få till det runt ägglossning) och så sa jag att jag tror vi skiter i att försöka skaffa ett till barn då man faktiskt måste ha sex för att bli gravid. 
    Han frågade då om jag hade ägglossning nu och jag svarade att det kommer vara någon dag nu i veckan och han svara att han inte var trött idag iaf. 

Men sen när dottern somnat så vill han inte. Han säger att det blir för mkt press och att han då tappar lusten. Men det som gör mig mest besviken är att han inte ens försöker. :( 

Hade blinkande gubbe igår och fick en fast gubbe idag så ägglossning bör ju ske idag eller imorgon. Jag vet att vi har en chans om vi får till det idag men hade verkligen velat ha haft dagarna/dagen innan ägglossning också. Och nu är det så länge sedan vi låg sist och spermierna blir ju sämre ju längre de legat.

Allt känns kört! :( 

• mammsenS
    Jojjans skrev 2018-12-21 06:26:16 följande:

Hej, ledsen att det inte gick vägen men vad fint med en bim-granne! :) när har du äl?

Jag är inte helt hundra på mitt datum då jag fick ett tidigt missfall i v 6, men räknar det som en mens då jag slutat blöda efter 5 dagar...

Ja det är kul :) enligt appen så ska jag ha äl 30/12 men tänker köra äl test denna månad oxå. När har du äl ? Visst tempar du? Förra månaden var första gången jag fick utslag på äl test efter mitt ma.

Beklagar ditt mf :( kommer ihåg dig från december gruppen faktiskt. Har du haft mf tidigare ? Har du barn sen innan ?
  • Jojjans
    mammsenS skrev 2018-12-21 08:31:18 följande:

Ja det är kul :) enligt appen så ska jag ha äl 30/12 men tänker köra äl test denna månad oxå. När har du äl ? Visst tempar du? Förra månaden var första gången jag fick utslag på äl test efter mitt ma.

Beklagar ditt mf :( kommer ihåg dig från december gruppen faktiskt. Har du haft mf tidigare ? Har du barn sen innan ?

Mina appar säger lite olika men tror äl 1/1 :) jag tempar och tänker använda äl-test för att veta säkert eftersom det säkert blir lite rubbat nu efter mf.

Jag har inga barn sen tidigare. Vi började försöka i våras och blev gravida snabbt men i september fick vi ett sent missfall i vecka 16. Dec tog det sig igen, men fick istället ett tidigt missfall. Är så himla uppgiven och ledsen på livet just nu, men går ju inte att ge upp. Bara att fortsätta försöka.
Svar på tråden Nya BIM januari 2019