Anonym (liknande) skrev 2019-07-14 12:58:27 följande:
Beklagar din situation, TS. och tror att jag till vissa delar kan leva mig in i vad du upplever, även om jag inte håller med om allt du tycker om "systemet" osv. Jag har också varit sjuk i åratal alltså hål i cv:t, jobbat i perioder men har alltid slutat med heltidssjukskrivning, funderar mycket på att satsa på att läsa vidare och då på främst heltid har jag tänkt. Har liknande förhoppningar om att med "rätt" jobb kommer det funka bättre, eller kanske orkar jag åtminstone jobba mer än några månader innan jag blir sjukskriven igen... men det kanske är dödfött, av alla kommentarer i tråden vill jag bara lägga mig och dö istället, ingenting är tydligen en bra ide :(
Självklart kan studera vara ett bra alternativ i ditt fall där du har erfarenhet av arbetslivet och hur saker och ting fungerar. I ts fall lever han i en fantasivärld och tror han vet hur allt funkar och tar inte till sig när folk försöker förklara för honom. För enligt honom vet han bättre än oss alla andra. Man måste ha en förankring i verkligheten!