• Pierott

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

I din situation är jobb prio! Du kan inte börja studera nu. Dessutom pratar du barn, är det rättvist att skaffa barn i en ostadig livssituation? Du ska söka alla jobb du kan, oavsett hur dåliga jobben är. Det är en start i arbetslivet

Du kommer inte få det perfekta jobbet till att börja med. När du jobbat några år kan du börja fundera på studier. Som de låter nu låter de mer som du vill göra allt för att slippa jobba.

• Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-16 17:59:56 följande:

Det är skillnad på stress och stress. Stress som ger mig något tillbaka och där resultatet av stressen ger arbetsplatsen något tillbaka samt att jag får lön för arbetet är något som spelar in och gör att jag orkar med stressen bättre. Samt slippa oroa sig för sin ekonomi hela tiden, den stressen som ligger där hela tiden dag efter dag och inte går att vila bort den är det jag inte tål. Stress som uppkommer på själva jobbet och som man mer har kontroll över är lättare att hantera.

Fast dehär är nått du tror du vet. Jag gick in i väggen 2015. Efter det tål jag inte stress på samma sätt längre trots att jag var extremt stresstålig innan! Och har väl stress dykt upp på jobbet är den inte lätt att hantera, spec inte som i ditt fall där du verkar vara känslig för det. Så nej jobb som har en möjlighet till stress är inget du ska satsa på.
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-16 18:47:56 följande:

Om situationen är sådan att jag får styra själv och ta eget ansvar så är det nog inga problem. Eget ansvar över saker är jag van att ta. Jag har heltiden fått ta ansvar under hela mitt liv från dag ett jag föddes.

Alla människor får ta ansvar för sitt eget liv. Det betyder inte att dom kan hantera stress för det.
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-16 19:16:20 följande:

Öh, jo jag har tagit enorma ansvar över speciellt mitt eget liv de senaste framförallt året. Dels genom att se till så att jag har börjat denna dagliga verksamhet, det var jag som tog kontakt med myndigheterna om att jag ville ha en förändring av min situation. Jag har även tidigare tagit ansvar genom att fixa en bostad åt mig själv, jag tränar flera gånger per vecka. Jag har hjälp mina föräldrar massor genom hela mitt liv och nu senast har jag sett till så att min mamma har fått den hjälp hon behöver i sitt liv från samhället osv osv. Det som har blivit lidande är att få ett arbete för egen del.

Jag har även tagit ansvar över att hjälpa min mamma att städa ur efter ett dödsfall och organisera allt som rör detta. Jag har inte bara suttit på ändan och stirrat in i väggen i 9 år.

Ser inget i denna text som sticker ut från random vuxens ansvar. Såhär ser allas liv ut, ofta ännu värre.
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-19 09:56:15 följande:

Nej men just nu skulle nog inte ett arbete med låg lön ge lika mycket till framtiden som att studera. Av dessa två alternativ de närmaste 6 mån så skulle nog studier ge mest inför framtiden. Sen när jag står utan inkomst kanske ett jobb ger mera. Dock ett jobb med högre lön än vad jag har i bidrag idag kan jag tänka mig just nu. Efter 30-årsdagen får jag ev. acceptera lägre lön.

Wow, du lever verkligen i en fantasivärld. Allt du skriver resulterar endå i att du vill fortsätta suga ut pengar från oss som gör rätt för oss.
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-21 09:46:59 följande:

Jag är inte arbetsskygg. Det är det sista jag är.

Du är snart 30bast och tror att du ska glida in på en räkmacka på ett högavlönat arbete. Utan utbildning eller andra kvalifikationer annars kan de va o du fortsätter snylta på skattebetalarna. JO du är arbetsskygg!
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-22 15:54:39 följande:

Riktigt så kan jaginge gör i och med att jag inte orkar arbeta heltid. För att inte förlora rätten till bidrag för den tid jag ej kan arbeta kan jag inte bara rätt upp och ner söka ett arbeta sådär bara.

Allt i ditt liv handlar om bidrag. Väx upp och skaffa dig ett heltidsjobb. Du får göra som resten av den arbetande svenska befolkningen, vila på helgen!
  • Pierott
    smulpaj01 skrev 2018-11-22 16:14:40 följande:

Håller med! Många väljer att jobba deltid för att kunna spendera mer tid med sina barn, hobbies eller annat.

Dessa människor tigger inte efter bidrag utan minskar sina utgifter för att klara sig.

Och som sagt, vila får man göra på helger och semestrar.

Ja men dom andra är ju inte ts. Dom har inte ts extrema behov av träning, sömn och bidrag som gör att ts inte kan jobba heltid. Det har du väl förstått av alla inlägg? Ts borde ta o kliva in i vuxenvärlden och sluta tro att alla ska dadda honom. *suck*
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-22 20:56:06 följande:

Jo inga fysiska sjukdomar eller symptom i alla fall. Men nu ska jag be om att få en sömnutredning som kollar på hur min sömnurva ser ut. Alltså att man får sova med en maskin med elektråder på kroppen och sedan får man en kurva på hur ens sömncykler ser ut. Detta kan visa på att jag ej kommer ner tillräkligt i djupsömn eller att det tar längre tid att komma ner i djupsömn. Då blir ju resultatet det att jag måste sova längre för att få den djupsömnen jag behöver. Det kan också vara så att jag har en normal sömnkurva men att min hjärna kräver mer djupsömn än andra. Jag vet inte, utredningen får visa. Först ska jag till läkaren om typ två veckor och be om en remiss. Sedan träffa sömnläkare och be om en sådan apparat. Så kanske har jag svaret i dec/jan på mitt höga sömnbehov.

Och då hoppas jag du är medveten om att om den utredningen visar nått som kan avhjälpas med medicin och du nekar att ta den kan du bli utesluten från fk. Vart ska du då snylta pengar?
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 12:52:15 följande:

Du har helt fel. Jag vaknar ett par ggr per natt och går påbtoa, då kollar jag telefonen samt svarar på ibland i denna tråd. Och ja natten mellan sön-mån och natten mån-tid fickjag mindre sömn an jag behöver därför att jag skulle upp och vara på daglig verksamhet.

Och du som läst ALLT om sömn borde veta att man absolut INTE ska göra telefonen om man vaknar på natten då de väcker hjärnan. Inte konstigt du är trött jämnt.
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?