Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Fast detta är ju bara i en övergångsperiod i väntan på att aktivitetsersättningen blir beviljad.
Fast detta är ju bara i en övergångsperiod i väntan på att aktivitetsersättningen blir beviljad.
Ge mig mera pengar så köper jag gärna mera lakan, kläder etc.
Det var inte så jag menade. jag menade att det bör se till varje enskilt fall inte bara i mitt fall utan i alla fall. Idag är reglerna väldigt fyrkantiga och gammaldags. Dom kollar inte vad som är bäst för den enskilde individen utan ser bara till sitt eget bästa och hur det på bästa sätt kan slippa ansvar och på fortast möjliga sätt kan bli av med personen.
Det spelar ingen roll om jag lägger mig vid 22 eller 01 jag behöver ändå 10-12 timmars sömn. Jag har haft perioder på flera veckor/månader där jag har lagt mig vid 22 och ändå har jag sovit 10-12 timmar.
Hur bör jag göra för att komma ur denna låsta situation om blir självförsörjande? Vilken av alla alternativ som har diskuterats fram och tillbaka i det oändliga torde vara mest realistiskt genomförbar?
Men efter 30-årsdagen orkar du helt plötsligt...?
Ja men någon hjälp får man väl av dem? Varför finns dem annars?
Fast dessa alternativ skulle ju innebära att studierna blir lidande och mina studieresultat försämras vilket jag absolut inte vill vara med om.
Ja men om man mår så dåligt av sitt arbete att man blir deprimerad, utmattad, sjuk osv. så tror jag det är få som anser att det är hållbart och som väljer att fortsätta på samma arbetsplats.
Jag tror inte heller att arbetsgivarna gillar att ha anställda som utför ett dåligt arbete. Det borde ju bara vara sämre för arbetsgivaren.
Det är ju detta jag inte vill. Men om jag inte kan, av ekonomiska skäl, fortsätta att studera är de ju detta som blir följderna.
Något av de lågavlönade arbeten som finns kommer jag inte att klara av pga. att dessa arbeten oftast är stressiga. Dessutom är dessa typer av arbeten utslitande på kroppen vilken oftast leder till en utsliten kropp med sjukskrivning och tidig pension som följd.
Anser du detta som ett bättre sätt för samhället i stort eller hur resonerar du? Själv anser jag det alternativet som sämre på lång sikt för samhället ur de flesta synvinklar.