• Pierott

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Tiina87 skrev 2018-11-23 16:51:22 följande:

Men du bevisar i tråden att du i snitt behöver 7.4h sömn per natt... Så vart får du 10-12h ifrån?

Knäck inte ts argument här nu så ts börjar oroa sig för att förlora sina bidrag. De behöver ts inte i sitt redan fullspäckade liv!
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 19:23:31 följande:

Men det kan ju vara sådant i huvudet som man ej kan styra själv så som om kroppen bestämmer sig för att må dåligt av hunger så kan ju inte jag lixom bara styra det på något vis.

4-5 stycken av dessa symptom har jag när jag är hungrig och jag har inte diabetes det har läkaren kollat upp: diabeticdesigned.se/diabetes-i-verkligheten/bgat-blood-glucose-awareness-training/symptom-pa-lagt-blodsocker/

Dåså, sluta då tro att du har diabetes. Sluta göra dig sjuk när du inte är sjuk. Är du så himla desperat över att slippa jobba? Du är ju pinsam.
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 19:31:52 följande:

Öh, Jag har aldrig sagt att jag har diabetes. Jag har sagt att jag INTE har det. läkarna har tagit blodprover och kollat mig för olika sjukdomar utan att hitta något. Men jag svettas ändå väldigt lätt vid hunger och blodsockerfall.

Ja jag brukar svettas, få svimningskänsla, skaka o frysa när jag är hungrig och får blodsockerfall. När magkatarren bråkar mår jag illa när jag äter även fast jag kan vara jättehungrig. Jag skulle även behöva sova fler timmar än vad jag gör. Jag skulle även må bra av att hinna träna mer än jag gör. Diska, ta hand om hemmet och tvätta skulle jag behöva göra på veckorna men de får vänta till helgerna.

Men vet du vad, detta är vuxenlivet. Det är dags för dig att inse att det inte är större fel på dig än nån annan. Eller borde jag sätta mig på arslet o skrika om bidrag med?
  • Pierott
    Tow2Mater skrev 2018-11-24 16:00:28 följande:

Gissar TS håller koll på klockan idag. Eller har han startat en ny tråd?

Har inte sett nått som kan tyda på en ny tråd men de kommer nog snart.
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-26 15:37:59 följande:

får man inte någon fast tim- eller månadslön alls utan är hela lönen provisionsbaserad?

Du kan få sk garantilön. Den ligger oftast på runt 13 000kr FÖRE skatt. Så inga 20 000 där inte utan att vara en riktigt slipad säljare.
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-26 16:14:34 följande:

Jag begär inte 20.000 brutto eller netto på mitt första jobb. Men gärna 12.000 netto in per månad. Fast även det kan jag nog ha svårt att räkna med. Nu menar jag deltidslön plus bidrag bör helst vara runt 12.000 totalt. Lönen kan ju inte vara lägre än bidragen det känns ju helt åt skogs om det är så.

Eller så skaffar du ett jobb som gör att du inte behöver suga på statens tutte alls!
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-26 16:14:34 följande:

Jag begär inte 20.000 brutto eller netto på mitt första jobb. Men gärna 12.000 netto in per månad. Fast även det kan jag nog ha svårt att räkna med. Nu menar jag deltidslön plus bidrag bör helst vara runt 12.000 totalt. Lönen kan ju inte vara lägre än bidragen det känns ju helt åt skogs om det är så.

Och jobbar man lite tjänar man lite. Det är enkel matematik som tillome du bör förstå.
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-26 17:16:37 följande:

Garantiersättningen vid aktivitetsersättning ligger på 9403 före skatt. Tror jag får 6500 av dessa efter skatteavdrag, Sedan 96% av hyran i bostadstillägg på det. Alltså totalt får jag varje månad efter skatter 11694 kr.

Haha när du blir av med alla dessa bidrag kommer du få leva på 3400 efter det basala är betalt. Då är väl ett jobb plötsligt bättre?
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-27 16:48:53 följande:

Men om det nu inte finns lediga tvättider varken på lördag, söndag för den delen hela måndagen heller förutom kl 21 på kvällen då måste jag ju ta den tiden. Jag kan ju lixom inte göra något åt det.

Varför ska du boka i sista sekund? Boka ny tid efter varje gång du tvättat klart. Dom flesta är som dig o vill boka i sista sekund.
  • Pierott
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-27 17:49:30 följande:

Handläggningstiden är på upp till 4 mån. Har jag för mig eller om det var 3. Dock vet jag inte om jag kommer att kunna leva på försörjningsstödet som är så lågt. Men sen får man mellanskillnaden (alltså den summa som skiljer mellan aktivitetsersättningen och försörjningsstödet) retroaktivt. Resterande summa betalar dem till kommunen.

Du kommer få lära dig leva på den summan varsesej du vill eller inte. Det är inget bidrag som ska uppmuntra folk att leva på det, snarare tvärtom.
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?