Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Min pappa har sömnapné så kanske har jag det också. Dock är han överviktig.
Min pappa har sömnapné så kanske har jag det också. Dock är han överviktig.
Aha, intressant! Då får du kanske sova med en syremask då...?
Men isåfall undrar jag vad i all världen som skulle kunna råda bot på ditt sömnbehov?? Vad är det som utredningen skulle kunna visa? Jag undrar verkligen på riktigt! Som jag skrev är jag själv en väldigt trött människa så jag tar gärna emot tips.
Aldrig hört om nån som får sjukersättning för att denne måste sova. En sjukdom måste nog till. Hoppas jag.
Försöker igen: TS, det känns som du låser fast dig i tankar om högt och lågt, utan att faktiskt handla.
Har du pratat med SYVen på KomVux nu? Vad sa hen? Det är ju där du får börja för svar om du alls kan läsa som du vill, oavsett finansiering, och det brinner i knutarna att få reda på det om anmälan är i december.
Nej. Vakna klockan 05 eller 05.30, åka hemifrån 06.30 eller 07.00. Komma till jobbet vid 08.00. Komma hem vid 17.00 eller 18, laga mat, diska kanske någon dag tvättstugan. Var ska träningen få plats? även om jag skulle skära ner på gymmet och kanske ta tvättstugan enbart på helgen skulle jag inte kunna sova 10 timmar. Möjligen om jag hade en stor frys och kunde laga maten i förväg, dock måste jag handla mat minst en gång under veckan. Jag har ingen bil och kan omöjligt bära hem mat för en hel vecka bara på ett besök i affären. Kanske kommer jag i säng vid nio. Då blir det ung. 8-9 timmars sömn. Nästa natt kommer jag vara ännu tröttare och behöva mera sömn men får då också bara 8-9 timmar. Detta kommer resultera i att behöver sova längre på helgen och då ej hinner laga mat, tvätta, städa och gymma.
Är jag inaktiv från träning och fysisk aktivitet en längre tid blir jag tröttare, slöare, orkar mindre osv. Det är ju inte optimalt i min situation att få ett ännu större sömnbehov.