Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Kanske fel ordval men i alla fall förlänga. Genom att kunna studera 10 veckor till varje år betyder ju att jag kommer bli klar tidigare.
Kanske fel ordval men i alla fall förlänga. Genom att kunna studera 10 veckor till varje år betyder ju att jag kommer bli klar tidigare.
Nej, med mer kunskap om te. x. samhällskunskap, historia osv. blir det lättare att starta ett eget företag och få det att fungera.
Med samhällskunskap och historia får jag mer kunskap om hur samhället och hur det fungerar med att starta eget osv. alltså sådan grundkunskap som jag borde ha men ej har. Detta bör ju leda till att jag har lättar till att ta rätt beslut och mindre chans att göra fel.
Och vem har sagt att det är helt uteslutet att jag får fler veckor av CSN?
Det måste jag förklara i ett personligt brev till dem. t. ex. bl. a. att jag har nedsatt arbetsförmåga och därmed inte har kunnat studera klart inom de ordinarie veckorna o. s. v.
Ja om jag måste plugga 100% för att visa för CSN att jag inte klarar det, vilket jag vet att jag ej kommer att göra. I det läget kommer jag ju misslyckas med en del kurser. Beviljad jag då inte högre CSN för lägre takt, ja då kanske jag tvingas studera utan studiemedel helt i och med deras regler om antal poäng för att beviljad nytt CSN.
Har du pratat med din handläggare nu TS?
Bra jobbat TS!
Är tanken att du nu ska klara dig helt på CSN?
Ja, men om det i kursboken står att man ska läsa följande text; www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPVGPG/var-for-oaktsam--falls-for-nya-valdtaktsbrottet
Då kanske det även är bra att veta exakt vad Högsta domstolen är för något. Detta måste man ju söka vidare om på nätet.
Ja om jag blir beviljad dispens för högre studiemedel än den takt jag studerar på så blir det så.
Egentligen kanske jag, när jag märkte att betyget skulle bli D, hade kunnat sabba det hela med flit och fått ett F. Därefter hade jag senare kunnat få högre betyg genom att gå om kursen. Men det hade inte heller fungerat i och med att jag då hade blivit utan CSN. Samma sak om jag hade förlängt kursen, alltså inget CSN för de förlängda veckorna.
Eftersom kursboken är digital så finns ett kapitel som hela tiden förnyas med nya artiklar. Där finns en artikel om sommarens nyheter där länken till Aftonbladet fanns.
Om ts inte vet vad en domstol är och dessurom påstår att han är "rätt allmänbildad" så är det något som är fel.
Dessutom var min kommentera generell.
Bra jobbat TS!