• Fiona M

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Tiina87 skrev 2019-02-22 08:32:35 följande:

Ja.

Det tycker jag är bra dock. FK ~kan~ ju ge avslag trots behov och läkarintyg, och ngt måste man ju leva på.
  • Fiona M
    Mella-Bella skrev 2019-02-24 13:34:37 följande:
    Ja att det går dåligt ifall man blir påkommen fattar till och med jag. Men det jag undrar är om en oärlig, eller alternativt en ignorant person, som har rätt till försörjningsstöd vid sjukdom/funktionsnedsättning, skulle kunna sätta sig i skolbänken och behålla sitt stöd utan att tex skolan meddelar socialen. Det går väl ibland såna där impulser mellan olika verksamheter, vad jag har förstått.
    Om TS anser att det här är ett sidospår som förstör din tråd, så ber jag om ursäkt.
    Tänker du att TS är en oärlig eller ignorant person?
    Annars är det väl självklart att det är ett sidospår. Starta en egen tråd istället, nu har det här tagit upp massor av inlägg utan att alls ha med TS att göra.
  • Fiona M

TS, hur tänker du göra de här månaderna du måste plugga 100% för att misslyckas? Tänker du fokusera på en kurs och ev klara den och förklara att du inte hann med de andra eller vad?

Dumt att kasta bort och misslyckas på alla, det är ju ändå CSN-veckor som går åt.

• Fiona M
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-24 15:06:27 följande:

Så långt har jag inte tänkt än. Det får jag se hur jag gör om det senarkot uppstår.

Men det är väl ganska troligt att det uppstår, och det du egentligen VILL då det isf ger möjlighet till 75% studier med fullt bidrag?
  • Fiona M
    Anonym (?) skrev 2019-02-24 17:11:36 följande:

Är det bara jag som tror att Mella-Bella är TS? Tycker de är snarlika i sättet och skriva och diskutera. Har även en känsla av att TS skulle vara mer intresserad av bidragsfusk än faktiskt ta sig i kragen och ta till sig alla tips och råd som han fått i denna tråd. Från november tills idag är det fortfarande mest ord, bortförklaringar och ursäkter och ytterst lite handling trots att det gått över 4 månader sedan tråden startades. Som det ser ut för dig just nu TS så har du inget att förlora på att chansa, du har allt att vinna. Du är snart 30 så ditt bidrag ryker, varför inte chansa? Du blir inte yngre och du kommer bara längre och längre ifrån den framtid som du vill skapa när du inte vågar chansa. En helt annan tanke som kanske är helt OT, men du ska inte kolla upp GMU? Du får ordning, struktur, utbildning, mat och även träning i viss mån. Tror det hade varit en erfarenhet som skulle kunna stärka dig.

Så sorgligt...
  • Fiona M

Ja, men eftersom du inte får ut ngt av det TS så bör ju Mella-Bella sluta då.

• Fiona M
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-24 19:23:38 följande:

Fast jag bryr mig inte. Vill h*n fortsätta så visst, men själv tycker jag h*n bör starta en egen tråd och föra sin diskussion vidare där.

Ja, och då har du ju sagt vad du vill och hon bör respektera det.
  • Fiona M
    Mella-Bella skrev 2019-02-24 13:48:51 följande:

Jag har ingen aning, jag känner inte TS.

Om han anser att mina inlägg inte hör hemma i tråden så respekterar jag det.

Så sa hon ju här iaf.
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?