• Fiona M

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Catnap skrev 2019-06-27 16:57:25 följande:

Enligt hans lärare så finns den och det är det enda som är relevant för honom. Tycker det är i helt ointressant, så ser ingen mening i att tjafsa om det sidospåret.

Som lärare anser jag inte det är ett sidospår utan högst relevant för tråden.

Det är inte att tjafsa.
  • Fiona M
    Ms H skrev 2019-06-27 17:17:05 följande:

Det kan mycket väl vara så att den här läraren tänker göra på det sättet. Dock är det emot reglerna (läraren gör fel). Det som är intressant för TS att veta är att det kanske inte kommer att bli som läraren nu beskriver.

• Fiona M
    Catnap skrev 2019-06-27 19:47:25 följande:

Fanns det inte nån möjlighet att få fullt csn fast man pluggar deltid ifall man har funktionshinder?

Nån skrev väl tidigare (här? I en av TS andra trådar?) att man var tvungen att plugga 75% för att få fullt CSN, så TS lade väl ner det direkt.
  • Fiona M
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-06-27 23:18:54 följande:

Jag har aldrig påstått det heller att någon typ av arbetsträning skulle passa mig. Begreppet rehabilitering innefattar inte bara arbetsträning utan man kan rehabilitera på flera olika sätt. Genom fysisk aktivitet, genom återhämtning, vila och sömn om man till ex. har varit utmattad, osv osv.

Men om _ingen_ arbetsträning skulle funka kommer du ju aldrig kunna jobba heller?
  • Fiona M

Ja, hur har det gått med sömnen? Har du sovit bättre nu när du stimulerat hjärnan med studier?

• Fiona M

Vad vill du jobba med i framtiden?

Inga jobb är enbart stimulerande, utan tråkiga moment eller stress.

• Fiona M
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-06-28 21:21:51 följande:

Då vet du väldigt lite om hur jag fungerar. Det är jobbigare att memorera än att tillämpa redan i lärd kunskap och att applicera detta i arbetslivet. Dock går inte ett arbete ut på endast det. Men ändå. Dessutom söker jag ju endast jobb som jag vet att jag klarar av.

Söker du jobb?

Jag vet att du funderade på gym, men jag har missat att du faktiskt sökt jobb. Hur har det gått då?
  • Fiona M
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-06-28 21:34:57 följande:

Jag menar inför framtiden när det blir aktuellt att söka jobb då kommer jag att söka jobb som jag vet att jag klarar av.

Så vad vill du jobba med i framtiden?

Inga jobb är enbart stimulerande och helt utan tråkiga moment eller stress.
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?