• Fiona M

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Men du TS, kan du inte boka ett möte med SYV och söka kurser nu?

Förklara för SYV hur du tänker och uppfattat FK, och klickar det inte tidsmässigt för ersättning så tackar du nej till platsen.

Ska du vänta in klara besked så är risken att du missar att söka, och så måste du kasta bort hösten på 100%.

• Fiona M
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-11 23:09:10 följande:

Enligt hemsidan för komvux i min kommun så läses distanskurser i 50% takt. Då måste jag alltså läsa 6 kurser för att komma upp i 75% eller tänker jag helt galet nu?

Jag vet tyvärr inte, men tror Ms H eller Bunny kan ha bättre koll.
  • Fiona M
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-12 12:29:51 följande:
    Det är så mycket fel i det du skriver. Det spelar ingen roll vilken tid jag går och lägger mig utan jag måste ändå sova 10-12 timmar per natt. Även om jag lägger mig klockan 10 flera veckor i streck så måste jag sova minst 10 timmar för att bli pigg.
    Men du måste ju själv inse skillnaden att lägga dig 22 och sova 10h och att lägga dig 01?
  • Fiona M
    Ms H skrev 2019-02-12 13:15:40 följande:
    Tack för det Fiona, skönt att några tror på den yrkeskunskap vi ändå har
    Det kvittar dock hur många lärare vi är som försöker tipsa TS om hur skolan funkar, det går inte in...
  • Fiona M

TS, hur ihärdig har du varit för att få bukt med "sömnstörningarna"?
    Melatonin tog du ett par veckor innan du gav upp, men sömnhygien överlag?
    Att lägga sig vid samma tid (tidigt i ditt fall!) så kroppen ställer in sig, minimera intryck (bort med mobil och andra skärmar) osv?
    Hur länge har du systematiskt försökt förbättra förutsättningarna för sömn?

• Fiona M
    Bunny on speed skrev 2019-02-13 18:03:02 följande:

Fick du tag i syv idag? :)

Precis vad jag skulle fråga!
  • Fiona M
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-20 09:37:35 följande:

Först och främst vänta och se vad FK säger om jag blir beviljad aktivitetsersättning eller ej samt om jag kan få behålla denna under tiden fram till min 30-årsdag samtidigt som jag studerar.

Men då söker du kurser redan nu?
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?