Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Troligtvis kommer det påpekas att jag sär vaken nu. Och ja jag är vaken eller rättare sagt jag vaknade precis och kände att jag vile kolla denna tråd. Ska sova ni igen.
Nej jag är inte lågbegåvad. Jag har gjort flertalet IQ tester och fått normal eller över normal i IQ. Minns inte siffrorna exakt men normal eller över det beroende på vilket test det gäller.
Jag kan hålla med om att allt jag skriver i tråden kan upplevas som rörigt för någon som inte känner mig eller ens har träffat mig. Oftast är det så att jag börjar resonera tokigt och få svårt att tänka klart när jag är trött och stressad. Detta säger jag inte för att få sympatier eller försvara något. Jag begär inte heller att någon ska tro på mig, men jag tycker åtminstone att man inte bör säga till någon vem det än är att denne inte kommer klara det ena eller det andra. Jag begär inte heller att någon ska hålla med mig eller tycka som mig. Men någon gång kan väl nån enda person tro på att jag klara av något för en gång skull.
Jag var hos läkaren häromdagen och han skrev ett läkarintyg. Detta intyget innehåller så många felaktigheter. Han har endast träffat mig den gången och bara i 30-45 min ungefär. Utefter det påstår han en massa som man knappast kan ta reda på på den korta stunden. Han hänvisar till massor av äldre intyg som även dem innehåller felaktigheter. Detta påpekade jag för honom, alltså att de äldre intygen innehåller felaktigheter. Ändå tar han upp saker från dessa intyg i det intyg han skrev.
Han skriver t. ex. att han tycker att jag bör vara kvar i arbetsträning i 2 år till minst. Hur kan han bedöma detta på 40 min? De äldre intygen nämner inte ett skvatt om min arbetsförmåga eller om något som rör möjligheterna att fungera på en arbetsplats.
Om jag inte får sjukersättning vilket min handläggare på FK inte trodde att jag kunde få då blir jag ju utan inkomst om jag är kvar på den dagliga verksamheten efter 30 fyllda. Jag kan givetvis ha fel men andra bidrag kan jag inte ha om ett sådant läge skulle uppstå.
Finns massvis med felaktigheter som han uppenbarligen inte kan märka efter en träff.
Egentligen kanske det inte är något att haka upp sig på. Men eftersom myndigheter oftast kollar på läkarintyg så och förlitar sig mycket på dem så kan det ju hända att det tror mer på felaktigheterna som tas upp där än på hur det egentligen ligger till utifrån vad jag berättar även fast jag talar om att intyget innehåller felaktigheter.