• Tiina87

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-25 18:07:49 följande:

Ja men en person som knappt har träffat mig eller träffat mig väldigt lite kan ju knappa avgöra hur jag fungerar i alla arbetssituationer eller på alla arbetsplatser i hel världen?

Jo, personen kan göra en korrekt bedömning utifrån att du inte klarar mer än 12h i arbeta idag.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-25 20:25:10 följande:

Ska först prata med FK om det en är möjligt att kombinera studier och daglig verksamhet. Alltså minska den dagliga verksamheten med från 2 dagar (12 tim/veckan) till 1 dag (6 tim/veckan) och studera deltid samtidigt. Sen ska jag mejla eller ringa studievägledaren efter det.

Så du ska bevisa att du absolut inget redo för arbetsträning på ett vanligt jobb?
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-25 20:26:36 följande:

Ja men alla anpassade arbeten bör jag ju berömmas mot inte sant?

Inte när du inte ens klarar 12h på daglig verksamhet och nu till på köpet vill reducera tiden till 6h per vecka.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-25 20:25:10 följande:

Ska först prata med FK om det en är möjligt att kombinera studier och daglig verksamhet. Alltså minska den dagliga verksamheten med från 2 dagar (12 tim/veckan) till 1 dag (6 tim/veckan) och studera deltid samtidigt. Sen ska jag mejla eller ringa studievägledaren efter det.

Hur ska du orka studera om du inte ens orkar 12h schemalagd "arbete"per vecka?!
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-25 22:34:12 följande:

Saken är den att om jag minskar tiden på dagliga verksamheten för att istället börja studera distans en del av tiden då kanske de får svårare att bedöma arbetsförmågan?

Men hur ska du orka studera?

Nej, man kan inte minska tiden på den dagliga verksamheten.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-25 23:12:58 följande:

Studera distans gör man ju hemma framför datorn. Det är ju mindre jobbigt än att var på en arbetsplats samt att jag dessutom kan sova så mycket som min kropp har behov av.

Nej, att studera på distans hemma är inte mindre jobbigt än att vara på en arbetsplats. Oftast tvärt om.

Du sover redan det din kropp behöver.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-25 23:14:14 följande:

Handläggaren på FK har förresten sagt att det är ok från deras sida att jag börjar att studera samtidigt sm jag är på den dagliga verksamheten.

Ja, vilket innebär 12h daglig verksamhet i veckan och studier på det. Detta är förmodligen inget du kommer att orka.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-26 12:34:16 följande:

Förresten finns det folk som tränar mer än mig så jag är inte extrem i min träning på något vis utan tvärtom. 3 dagar i vecka med träning är rekommenderat.

Senast när jag var och handlade mat tog det lite mer än en timma faktiskt trots att jag åkte buss. Gick hemmifrån vid 30 eller 35. Tog bussen 47, framme vid affären vid 53, handlade, betalade vid 15 över och kom till bussen vid 25 bussen kom 41 och hemma igen vid 50 typ. Så över en timme. Detta kan jag inte minska ner mer. Kanske att jag passar in bussen lite bättre om det finns fler turer.

Vi som tränar mer eller lika mycket som dig har också heltidsjobb och familj och får till allt ändå.... Du prioriterar sömn och träning framför jobb och egenförsörjning.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-26 15:37:59 följande:

får man inte någon fast tim- eller månadslön alls utan är hela lönen provisionsbaserad?

Oftast kan man få en lite timlön och resten providitionsbasetat.
  • Tiina87
    Ms H skrev 2018-11-26 18:53:25 följande:

Tror du att vi kommer att nå fram med vårt budskap?

Troligen aldrig... Ts vill inte lyssna på några råd i alla trådar han startar.
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?