Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Ja men en person som knappt har träffat mig eller träffat mig väldigt lite kan ju knappa avgöra hur jag fungerar i alla arbetssituationer eller på alla arbetsplatser i hel världen?
Ja men en person som knappt har träffat mig eller träffat mig väldigt lite kan ju knappa avgöra hur jag fungerar i alla arbetssituationer eller på alla arbetsplatser i hel världen?
Ska först prata med FK om det en är möjligt att kombinera studier och daglig verksamhet. Alltså minska den dagliga verksamheten med från 2 dagar (12 tim/veckan) till 1 dag (6 tim/veckan) och studera deltid samtidigt. Sen ska jag mejla eller ringa studievägledaren efter det.
Ja men alla anpassade arbeten bör jag ju berömmas mot inte sant?
Ska först prata med FK om det en är möjligt att kombinera studier och daglig verksamhet. Alltså minska den dagliga verksamheten med från 2 dagar (12 tim/veckan) till 1 dag (6 tim/veckan) och studera deltid samtidigt. Sen ska jag mejla eller ringa studievägledaren efter det.
Saken är den att om jag minskar tiden på dagliga verksamheten för att istället börja studera distans en del av tiden då kanske de får svårare att bedöma arbetsförmågan?
Studera distans gör man ju hemma framför datorn. Det är ju mindre jobbigt än att var på en arbetsplats samt att jag dessutom kan sova så mycket som min kropp har behov av.
Handläggaren på FK har förresten sagt att det är ok från deras sida att jag börjar att studera samtidigt sm jag är på den dagliga verksamheten.
Förresten finns det folk som tränar mer än mig så jag är inte extrem i min träning på något vis utan tvärtom. 3 dagar i vecka med träning är rekommenderat.
Senast när jag var och handlade mat tog det lite mer än en timma faktiskt trots att jag åkte buss. Gick hemmifrån vid 30 eller 35. Tog bussen 47, framme vid affären vid 53, handlade, betalade vid 15 över och kom till bussen vid 25 bussen kom 41 och hemma igen vid 50 typ. Så över en timme. Detta kan jag inte minska ner mer. Kanske att jag passar in bussen lite bättre om det finns fler turer.
får man inte någon fast tim- eller månadslön alls utan är hela lönen provisionsbaserad?
Tror du att vi kommer att nå fram med vårt budskap?