Inlägg från: Anonym (kp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kp)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 21:56:08 följande:
    Finns ingen lärare att ha kontakt med i och med att allt sker via NTI-Skolan. Lärarna sitter uppe i Umeå. Lärarna på komvux i min kommun har jag alltså ej tillgång till.
    Du har ju tillgång till lärarna på Distans. Så den anpassningen hade skolan kanske kunnat göra om du frågat efter stöd.
  • Anonym (kp)
    Tiina87 skrev 2019-07-12 21:58:43 följande:
    Då skulle du ha valt komvux i din kommun. Dessutom finns inte NTI-skolan i Umeå enligt deras hemsida.
    Det är nog att den inte är valbar som distansutbildning för boende i Umeå. Vanliga NTI finns.
  • Anonym (kp)
    Anonym (kp) skrev 2019-07-12 22:08:57 följande:
    Det är nog att den inte är valbar som distansutbildning för boende i Umeå. Vanliga NTI finns.
    Jag får bara upp att man ska välja vars man bor och då finns inte Umeå med givetvis.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 22:08:27 följande:

Jag ser liksom inte vad mer de skulle kunna hjälpa mig med för att jag ska klara högre takt.

Det är något som skolan måste få berätta själv, vi kan inte gissa.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 22:09:32 följande:
    Här är deras adress om du inte hittar; NTI-skolan lokalkontor Umeå

Nygatan 25

Kan intyga detta, de har kontorslokaler där.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 22:10:53 följande:
    Det är inte löpning jag tränar utan muskelbyggande. Jag märker det att jag pluggar mycket bättre efter gymmet än de dagar jag inte tränar alls. Jag tänker bättre efter gymmet osv.

Utegym???

Nämen det är bara att acceptera faktumet att du måste säga upp det. Jag hade velat göra en massa saker som får mig och min kropp att må bättre men jag har inte råd. Trist. Men kan inte göra på ett annat sätt.

• Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 22:15:12 följande:
    På vilket sätt skulle mer uppföljning göra att jag blir piggare och orkar studera mer, eller kan studera samma % fast på kortare tid? Förklara gärna.
    Att de kan hjälpa dig att strukturera, anpassa uppgifter, etc så du inte fastnar på något eller att du skippar en uppgift som med boken. Det är iaf saker som skolan bör få chansen att ge för de ska kunna säga att de gjort sitt. Om de inte ens får testa att hjälpa dig så kan de inte säga att de gjort allt.
  • Anonym (kp)
    Tiina87 skrev 2019-07-12 22:21:46 följande:
    Han skrev de hemma och använde Google på engelska provet innan han kom på att man inte får det.
    Det var inget prov på Komvux...
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 22:27:16 följande:
    Ja ett äldre prov för åk 9 gjordes hemma. Men nu pratar jag om de prov som jag hade på Engelskakursen via NTI, dessa gjordes på deras provlokal i enskilt rum och med tidstillägg samt utan hjälpmedel.
    Då har ju skolan anpassat?
  • Anonym (kp)

Om du inte provar att studera på högre procent och misslyckas så finns det inget underlag för FK/CSN/vemsomnubehöverveta att gå efter. Det kanske låter stelt men det går inte att bara gå efter vad folk säger.

Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?