Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Jo inga fysiska sjukdomar eller symptom i alla fall. Men nu ska jag be om att få en sömnutredning som kollar på hur min sömnurva ser ut. Alltså att man får sova med en maskin med elektråder på kroppen och sedan får man en kurva på hur ens sömncykler ser ut. Detta kan visa på att jag ej kommer ner tillräkligt i djupsömn eller att det tar längre tid att komma ner i djupsömn. Då blir ju resultatet det att jag måste sova längre för att få den djupsömnen jag behöver. Det kan också vara så att jag har en normal sömnkurva men att min hjärna kräver mer djupsömn än andra. Jag vet inte, utredningen får visa. Först ska jag till läkaren om typ två veckor och be om en remiss. Sedan träffa sömnläkare och be om en sådan apparat. Så kanske har jag svaret i dec/jan på mitt höga sömnbehov.
Du ska till läkaren i början av december. Sedan ska du få en remiss (alt skriva egen remiss), sedan är det omkring 3månaders vänta tid. Då är vi i februari/mars, säg att du får tid för sömnutredning i mitten av mars få har du resultat i slutet av mars början av april. Sömnutredning visar envart hur man sover, inte varför man har stort sömnbehov. Men genom att ta reda på hur man sover så kanske man kan dra konklutioner på varför man har högt sömnbehov.