• K Kalle

Hur kommer ni rösta vid nyval?

Om det nu skulle bli nyval kommer du då att rösta och röstar du då på samma parti som i höstas eller på något annat parti? Själv kommer jag att rösta på samma parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur kommer ni rösta vid nyval?
  • Den klurige ekonomen

Idag går L ut och deklarerar att man är en del av den rödgröna röran. Tvärtemot vad man lovade innan valet. Björklund måste naturligtvis avgå. Detta håller inte. Partiet riskerar åka ur riksdagen vid ett nyval. Så illa är det.

Mp har hamnat helt offside. Ingen bryr sig om dem och vid ett nyval har olk glömt att de finns.

Det blir svårt att få ihop en regering med de kravlistor som nu ligger. Ytterligare svek krävs för att göra det öjligt. Hoppas hoppas på nyval.

• K Kalle
    Den klurige ekonomen skrev 2018-11-28 22:18:18 följande:

Idag går L ut och deklarerar att man är en del av den rödgröna röran. Tvärtemot vad man lovade innan valet. Björklund måste naturligtvis avgå. Detta håller inte. Partiet riskerar åka ur riksdagen vid ett nyval. Så illa är det.

Mp har hamnat helt offside. Ingen bryr sig om dem och vid ett nyval har olk glömt att de finns.

Det blir svårt att få ihop en regering med de kravlistor som nu ligger. Ytterligare svek krävs för att göra det öjligt. Hoppas hoppas på nyval.

De lovade även att inte ge SD inflytande. De var tvungna att bryta ett av löftena och som liberala partier är det viktigare att ge stöd åt ett annat socialliberalt parti som S är numera än att ge stöd åt ett illiberalt parti som SD
  • K Kalle
    Den svarta stenen skrev 2018-11-27 17:49:31 följande:
    Ja, det skulle vara god chans att både L och MP ryker, vilket vore mycket mycket bra för Sverige.
    Tråkigt om L skulle åka ur riksdagen. De har ett väldigt sympatiskt partiprogram. Om de inte vore så fanatiskt intresserade3 av NATO hade jag röstat på dem i åtminstone något val.
  • Anonym (Solidaritet)
    Anonym (Kallar ni ert fickur för dinka eller kanske rova?) skrev 2018-11-28 22:07:31 följande:
    Förbud mot vinster i välfärden är såklart bara att glömma i ett sådant samarbete (det är väl nästan bara V som seriöst driver den frågan numera).

Men skulle du även förlika dig med förändringar i Las, fri hyressättning på nya hyresrätter och låglönejobb för nyanlända?
    Efter C:s absurda kravlista så anser jag Nyval vara enda alternativet. C och evt L får bära hundhuvudet samt stå för att de sviker sina väljare om de inte släpper fram en regering fri från SD-inflytande.

Stopp för vinster i välfärden står största delen av befolkningen bakom. Men lobbyisterna verkar ha tumskruvar på politikerna vad gäller den frågan.
  • Anonym (Kallar ni ert fickur för dinka eller kanske rova?)
    Anonym (Solidaritet) skrev 2018-11-29 15:47:42 följande:

Efter C:s absurda kravlista så anser jag Nyval vara enda alternativet. C och evt L får bära hundhuvudet samt stå för att de sviker sina väljare om de inte släpper fram en regering fri från SD-inflytande.

Stopp för vinster i välfärden står största delen av befolkningen bakom. Men lobbyisterna verkar ha tumskruvar på politikerna vad gäller den frågan.

Omöjligt att sia vad som händer, men nog verkar C:s kravlista främst vara ett svepskäl för att skylla ett extra val på något annat parti (S eller möjligen V).
  • moderatorns knähund
    K Kalle skrev 2018-11-29 15:10:39 följande:
    De lovade även att inte ge SD inflytande. De var tvungna att bryta ett av löftena och som liberala partier är det viktigare att ge stöd åt ett annat socialliberalt parti som S är numera än att ge stöd åt ett illiberalt parti som SD
    Följde kanske bara valdebatterna sporadiskt, men jag hörde aldrig Lööf eller Björklund berätta hur viktigt det var för dem att stödja S.

De behöver inte bryta något löfte. De borde stötta Alliansen. Därefter får de helt enkelt hoppa av om de bedömer att SD får inflytande.

Man kan inte säga att S är socialliberalt eller något annat. De saknar ryggrad. De blir som sina samarbetspartier. T.ex införde man nyligen världens högsta marginalskatter på löner som absolut inte sticker ut.
  • Padirac
    moderatorns knähund skrev 2018-11-30 00:03:37 följande:
    Följde kanske bara valdebatterna sporadiskt, men jag hörde aldrig Lööf eller Björklund berätta hur viktigt det var för dem att stödja S.

De behöver inte bryta något löfte. De borde stötta Alliansen. Därefter får de helt enkelt hoppa av om de bedömer att SD får inflytande.

Man kan inte säga att S är socialliberalt eller något annat. De saknar ryggrad. De blir som sina samarbetspartier. T.ex införde man nyligen världens högsta marginalskatter på löner som absolut inte sticker ut.
    Det gick till val på att förhindra att SD skulle få inflytande.

Inte så svårt att förstå att de inte backar UKs försök att bilda en regering som kan falla närhelst SD vill.

C och L vill ha ett regeringsunderlag som ej faller pga SDs utspel.
  • Den siste demokraten
    Padirac skrev 2018-12-01 00:25:33 följande:
    Det gick till val på att förhindra att SD skulle få inflytande.

Inte så svårt att förstå att de inte backar UKs försök att bilda en regering som kan falla närhelst SD vill.

C och L vill ha ett regeringsunderlag som ej faller pga SDs utspel.
    Du klarar fortfarande inte att hålla två tankar i huvudet samtidigt.

C och L lovade att avsätta Löfvén. Varför skickar man då kravlistor till Löfvén?
  • Anonym (Annika)

Jag hoppas innerligt på ett extraval.

Att MP och L ryker och att SD ökar.

Det känns faktiskt som en högst relevant önskan.

• Anonym (Annika)

Jag hoppas innerligt på ett extraval.

Att MP och L ryker och att SD ökar.

Det känns faktiskt som en högst relevant önskan.

Svar på tråden Hur kommer ni rösta vid nyval?