• K Kalle

Hur kommer ni rösta vid nyval?

Om det nu skulle bli nyval kommer du då att rösta och röstar du då på samma parti som i höstas eller på något annat parti? Själv kommer jag att rösta på samma parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur kommer ni rösta vid nyval?
  • Anonym (Liberal)

L som förra gången. De har hållit vad de lovade och inte vikt sig för SD så finns ingen anledning för mig att tänka om. Hade de däremot gjort det så hade jag fått fundera. För SD bör absolut inte få mer inflytande än vad de får med de platserna de fått. 

• Anonym (B)

Man röstar SD trots att man vet att det med största sannolikhet inte leder till ny statsminister?

Bra tänkt..

• Zizazi
    Anonym (lööf) skrev 2018-11-08 13:14:08 följande:
    Blir troligen Lööf. Känns osäkert med Kristersson.
    Hon är skitäcklig. Kristersson är också skitäcklig.

Hellre tjocksteffe än någon av de äckliga. Helst Åkesson. Han kommer trots allt på tur i mandatförordningen som tredje största parti.
  • Anonym (Y)
    Zizazi skrev 2018-11-08 15:00:46 följande:

Hon är skitäcklig. Kristersson är också skitäcklig.

Hellre tjocksteffe än någon av de äckliga. Helst Åkesson. Han kommer trots allt på tur i mandatförordningen som tredje största parti.

Så du väljer äckelpelle nummer ett? Grattis till äckelpriset.
  • K Kalle
    Anonym (Pelle Petimäter) skrev 2018-11-08 15:05:25 följande:

DET HETER EXTRAVAL!!!!!!!!!

(så - känns bättre nu ;) )

Jag vet att det heter extraval, men eftersom alla, till och med på Rapport och Aktuellt, säger nyval gör jag det också.
  • K Kalle
    Anonym (Liberal) skrev 2018-11-08 13:52:22 följande:

L som förra gången. De har hållit vad de lovade och inte vikt sig för SD så finns ingen anledning för mig att tänka om. Hade de däremot gjort det så hade jag fått fundera. För SD bör absolut inte få mer inflytande än vad de får med de platserna de fått. 

Jag undrar hur moderatväljare tänker rösta. De som ligger i den högerkonservativa falangen kanske hoppar över till SD. De som ligger i den liberala falangen kanske hoppar över till L och C eftersom de ser att det finns en risk att partiet närmar sig SD. Ett nyval (ja jag vet att det benämns extraval i konstitutionen) riskerar att marginalisera M och stärka L och C. Dvs om man är borgerlig men inte höger konservativ röstar man på C eller L och om man är högerkonservativ röstar man på SD.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Y) skrev 2018-11-08 15:03:16 följande:

Så du väljer äckelpelle nummer ett? Grattis till äckelpriset.

Det är precis det hon/han INTE gör. Kan du inte läsa eller??
  • Anonym (Kallar ni ert fickur för dinka eller kanske rova?)
    Anonym (Pelle Petimäter) skrev 2018-11-08 15:05:25 följande:

DET HETER EXTRAVAL!!!!!!!!!

(så - känns bättre nu ;) )

Det konstiga är att det heter "extra val" (med ett mellanslag...)
  • Rataxes

Klassiskt Liberala Partiet, som alltid. 

Glöm pseudohöger och pissliberaler om ni vill ha riktig liberalism. 

Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
Svar på tråden Hur kommer ni rösta vid nyval?