Hur kommer ni rösta vid nyval?
Om det nu skulle bli nyval kommer du då att rösta och röstar du då på samma parti som i höstas eller på något annat parti? Själv kommer jag att rösta på samma parti.
Om det nu skulle bli nyval kommer du då att rösta och röstar du då på samma parti som i höstas eller på något annat parti? Själv kommer jag att rösta på samma parti.
Jag röstar efter sakpolitik och den har inte ändrat sig. Jag röstar moderat då jag tror på deras politik. Om andra partier vill rösta på deras förslag är det toppen, jag bryr mig inte om vilka så länge de får igenom sin politik. Tidigare röstade jag liberalt, men då jag misstänkte att det var samma som en sosseröst var det otänkbart inför valet och än mer nu.
Det konstiga är att det heter "extra val" (med ett mellanslag...)
Inte alls konstigt eftersom det är ett val. Sedan kan vi få ett extra val under vissa förutsättningar.
Jag är glad att ni kommer att rösta. Flera i min närhet kommer att röstskolka. De tycker att de redan gjort sitt och passar det inte får det vara. Jag försöker övertyga dem att rösta men hittills har det inte gått bra. Hoppas att det inte blir nyval!
Man röstar SD trots att man vet att det med största sannolikhet inte leder till ny statsminister?
Bra tänkt..
Varför är det bara de som röstar SD som ska tänka annorlunda?
Alla röstar väl på det parti man vill ska vinna, eller taktikröstar på ett sätt som man hoppas på att det parti man vill ska vinna tjänar på den rösten.
Eftersom inget parti vill samarbeta med SD så måste man ju rösta SD om man vill att de ska få inflytande, och hoppas på att tillräckligt många andra gör det också.