Anonym (i frysen) skrev 2018-11-07 18:00:57 följande:
Det orkar verkligen inte jag heller.
Så jag har säkrat upp i frysen. Tagit reda på vilken mat de gillar, som har specialkost, och har det i frysen i halv/helfabrikatform, så är det supersmidigt!
T ex finns alltid:
-Till den som är allergisk mot "allt" inkl mjölkprotein, ägg, nötter, frön etc: frysta kalkonköttbullar från Ingelsta. Till det pasta utan ägg eller ev potatis/ris om det är det vi har.
- till veganen: färdiga falafel att köra i ugnen, och frusna stora platta tunna bröd, likt mjuka tacobröd.
Eller vegansk köttfärssås på sojafärs som jag frusit in i portioner. Med pasta utan ägg.
-till vegetarianer: samma som veganen.
-Glutenfritt: veganska köttfärssåsen med quinoa, durra, teffle eller om vi har ris el potatis blir det ev det istället till.
Blir kanske inte supergoda maträtter, MEN det uppskattas alltid enormt, och jag behöver aldrig skicka hem nån eller känna mig stressad i köket.
Som "nåt gott" har jag bakat upp glutenfria muffins och fryst in, och till veganerna har jag delicatobollar el oreokex hemma till helgen.
Alla nöjda! Allt som behövs är en planering en gång, och sen är det noll insats.
Det var verkligen superimponerande!
Jag hinner knappt handla och fylla frysen med mat som passar min egen familj. Att hålla reda på alla kompisars eventuella specialkoster gör jag inte heller.
Jag är nog ganska laid back när det gäller både mat och mina ungars kompisar märker jag. Jag skulle aldrig orka allt det där du räknar upp, inte ens om jag slutade jobba.