BF juli 2019 - stannar på FL
Nu har alla börjat fråga runtikring med, om bebisen är på väg att komma. Haha, samma visa varje gång! men det hör väl till antar jag.
Vad har ni packat ner för slags kläder till bebis till bb?
Nu har alla börjat fråga runtikring med, om bebisen är på väg att komma. Haha, samma visa varje gång! men det hör väl till antar jag.
Vad har ni packat ner för slags kläder till bebis till bb?
Jag är inte heller van vid sommarbebisar haha! Mina flickor kom i december och februari.
Ja Jag vet faktiskt inte.. Men jag packar även med någon t-shirt body ifall det blir jättevarmt. Får väl fråga personalen på bb.. haha.. trebarnsmor som inte vet hur man ska klä bebisen på sommaren.. klockrent! ;)
Åh vad gott med nygräddade kanelbullar!! Hoppas att det sätter fart på din andra jäsning ;)
Jag har inte gjort ett skit vettigt idag. Hahaha... Så himla produktiv är jag. Woohoo!!
Välkommen Anatomy! Hoppas att den lille sätter fart snart så du slipper gå ända till 4e juli. Hur mår du annars i graviditeten? Haft det bra? :)
Frökenbea: haha.. Nä men alltid gott med kanelbullar.. hade jag inte varit så lat så hade jag försökt mig på att baka det också. Får tigga lite bullar av svärmor istället.. ;)
Idag är det fotbollsmatch för stora tjejen som gäller och jag ska till frisören. Tyckte jag var värsta daredevil som bokade klipptid så pass nära bf men nu tänker jag att det var jag inte alls... Haha!
Här är det molvärk som sitter i, sammandragningar lite då och då men inget som påminner om förvärkar. Har ont nertill precis där huvudet är fixerat, ganska besvärligt när jag ska ställa mig upp och gå. Idag verkar dock foglossningen i underlivet lite bättre, alltid nåt!! :)
Rätt komiskt när man sitter på altanen och känner sig sådär halvt om halvt okapabel till att göra något vettigt övht och så tittar man på grannen, 80+are, som står på trädgården och klipper sin stora häck och pular i trädgården och allt annat han sysselsätter sig med. Hehe... han måste vara oförskämt pigg. ;)
Tack! Jag har om man ser just till gravidbiten haft det väldigt bra. Hade dock hormonell migrän i början och sen bundit väldigt mycket vätska så benen är som stockar och händerna värker och sticker. Men bebis har konstant mått bra, ingen foglossning och ytterst kort illamående.
Tack! Jag har om man ser just till gravidbiten haft det väldigt bra. Hade dock hormonell migrän i början och sen bundit väldigt mycket vätska så benen är som stockar och händerna värker och sticker. Men bebis har konstant mått bra, ingen foglossning och ytterst kort illamående.
Detta med värk å obehag på olika ställen.. hur ska man veta vad som är vad?
Har under lång tid haft svårt å gå fort.. då spänner det i magen och det låser sig framme i symfysen, så knallar på i min takt.. foglossning tänker jag?
Igår hade jag som mensvärk, men inget konstigt högre upp.. nån form av förvärk? Idag är det ordentlig träningsvärk i ljumskarna..
kan det göra ont när ungen fixerar sig? Ibland ilar det ner i bäckenet även när man sitter still... 1 månad kvar till bf.. och vi ska till mina föräldrar nästa vecka.. hade varit bra om lillen väntat liite där inne..
Hahaha vad jag fnissade gott när jag läste ditt inlägg! Känns som vi har samma sinnesstämning just nu. Jag är som ett åskmoln till och från. Och som du säger, fattig haha men nog fan har jag suttit och beställt kläder till både mig och skrutt. Undrar vem som ska pröjsa.... hehe ;)
Putsade fönsterna i morse igen. I brist på annat liksom. Även skurat ena toan. Strykt kläder. Gaaaah... Men bebis där inne ligger väl inbäddad så gött så han bryr sig inte om att ge lite tecken på att komma ut..fy farao säger jag bara om jag behöver gå till v42.
Nåt som är glädjande är i alla fall att min vikt har stannat av. Den här stått på samma siffra i en månad nu. Barnmorskekontroll på måndag. Har en ny bm nu då min vanliga är på semester. Denna bm faller mig inte i smaken.. Vi klickar liksom inte riktigt. Men det är bara 2 bm besök kvar inbokade och jag hoppas ju naturligtvis att jag slipper gå på dom.
Igår "vattensäkrade" jag sängen, la dit såna där plastskydd ifall ifall...sen kokade jag och steriliserade nappar, packade om förlossningsväskan lite... Bara en evighets väntan kvar. Hehe
Idag har jag nästan konstant sammandragning. Men ingen smärta mer än träningsvärk å lite hugg neråt... ständigt kissnödig å stenhård nere över blåsan..men kan ju kissa iaf.. plockat in i köksskåpen efter renoveringen, tvättat babykläderstädat hönshuset å har en svärm flugor runt benen där ja går runt i mina stödstrumpor å tights.. känner mej så fräsch!
Nån som har koll på spikmattor?
Har så mkt muskelknutor i benen.. brukat använda spikmattan innan, men vet inte hur lämpligt det är nu.. den ska ju bara användas på benen?
Jag får så ont i benen när de svullnar.. å åderbråcken sticker ut å de myrkryper... tror de är muskelknutorna som gör att de stasar:/.. min massör sa nångång att jag borde skaffa barn snart för att orka bära.. ( inget man ville höra när man försökt över ett år..) och att jag var ?svullen? om ben och lår.. tror inte han menade tjock...
åh.. jobbigt! Vet din bm om det? Att de inte kommer mycket? Inte bra om de blir res-urin så man förstör blåsan...