• naano

BF juli 2019 - stannar på FL

Ska vi starta en fortsättningstråd sen när bebisarna är ute? Där vi kan skriva av oss om tips och råd och så vidare? Så kan alla som fött poppa in där allteftersom också? :)

Tänkte i forumet "föräldrar".

• naano
    Lestina skrev 2019-07-08 12:04:13 följande:

I morse tittade vår lilla dotter ut, några dagar innan bf.

Allt gick bra och det hela tog ca 12 timmar från första värkarna. Kom in till förlossningen med värkar var 3e minut men hade bara öppnat mig 2 cm, lite fostervatten hade börjat läcka. Jag förberedde mig på ett lååååååångt värk arbete men öppnade mig relativt snabbt :)

Stort grattis till flickan! Hur stor är hon? :)
  • naano
    redoförbebis skrev 2019-07-08 12:22:42 följande:

En tråd för bebistiden låter roligt!

Här har nog mensvärken suttit i från och till hela tiden, förvärkarna kan vara riktigt sjuka och ibland regelbundna men så klingar de av.. magen känns så hård hela tiden så att det är svårt att hitta något som känns bekvämt alls både när jag sitter och ligger, tänkte inte ens komma mig nära

fatet igår då jag sku äta!! Tynger mycket på och ilar och har sig så hoppas det snart är dags! Idag är jag helt utmattad, förde dottern till farmor och gick o vilade -

Vaknade 3h senare ????

Det låter ju nästan som om det kanske inte tar så lång tid för att det ska sätta igång ändå. Jag håller tummarna!!

Dagen innan det startade för mig var jag urkass i magen och svintrött. Låg mest å vilade i soffan och sprang på toa ;)
  • naano
    LoveEver skrev 2019-07-09 18:52:49 följande:

Nu sitter vi i bilen påväg in :))

Åååh!!! Lycka till!!!
  • naano
    frökenBea skrev 2019-07-10 04:33:15 följande:

Gomorron allihop!

Här blev det en vääldigt tidig morgon :/ höll ju på hela dagen igår med att dammsuga och fixa på minsta tjejens rum, renbädda sängar etc. Fast mycket vila emellan, ändå... men vaknade vid halv fyra av värk i benen eller restless legs och jätte "trött" rygg eller molande. Tog alvedon men hjälpte inte så orkade inte ligga kvar. Gör inte ont precis men är mer besvärande liksom, så att jag inte orkar ligga kvar i sängen.

Nu hoppas man ju såklart att detta är någon start på nåt :) men får se om det ger med sig. Har inte tendens till en ens smärtfri sammandragning :(

Jag hoppas det drar igång för dig snart! Jag hade inte någon sammandragning när det drog igång för mig. Jag bara vaknade upp ur min sömn och någon minut efter det small det till i magen, lät riktigt otäckt. Gick upp för jag tänkte det var lika bra att gå och kissa och då förstod jag till slut att smällen jag hade hört var vattnet som hade gått. Sammandragningarna började senare.

Jag håller tummarna för dig :) Solig

Nu ska jag gå in och skapa en tråd för alla våra bebisar, nu börjar det ju verkligen hända grejer här!! 
  • naano

Under kategorien "Förälder" finns nu en ny tråd att hänga i när alla bebisar har kommit! Den heter Tråden för juli-bebisar 2019

Välkomna!!

Hjärta

• naano

Här har ni bf listan igen. 

Bf lista juli 2019

Lillbusan87 bf 2/7
    Naano bf 4/7 - Baby fött 5/7
    Anonymmamma123 igångsättning 4/7 - Baby fött 4/7
    Ellen07 bf 10/7
    Lestina bf 12/7
    FrökenBea bf 13/7
    Yesboxallright bf 13/7
    LoveEver bf 14/7 - Baby fött 9/7
    SarisHaglis bf 15/7
    Redoförbebis bf 17/7
    Kinan bf 18/7
    Kumminsilver bf 19/7
    Whippitwhippet bf 21/7
    Granskott bf 22/7
    eridan bf 23/7
    Jagförsöker bf 24/7
    Carolaline bf 24/7
    Hoppasnu123 bf 28/7
    Succisa bf 31/7
  • naano

Här har ni bf listan igen. 

Bf lista juli 2019

Lillbusan87 bf 2/7
    Naano bf 4/7 - Baby fött 5/7
    Anonymmamma123 igångsättning 4/7 - Baby fött 4/7
    Ellen07 bf 10/7
    Lestina bf 12/7 - Baby fött 8/7
    FrökenBea bf 13/7
    Yesboxallright bf 13/7
    LoveEver bf 14/7 - Baby fött 9/7
    SarisHaglis bf 15/7
    Redoförbebis bf 17/7
    Kinan bf 18/7
    Kumminsilver bf 19/7
    Whippitwhippet bf 21/7
    Granskott bf 22/7
    eridan bf 23/7
    Jagförsöker bf 24/7
    Carolaline bf 24/7
    Hoppasnu123 bf 28/7
    Succisa bf 31/7
  • naano
    Sasu skrev 2019-07-10 23:59:37 följande:

Nu gick vattnet!

Fick tid in till förlossningen imorgon då vätskan är klar och jag inte har några värkar än. Äntligen!!

Lycka till!!! :)
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL