• naano

BF juli 2019 - stannar på FL

Ja det är drygt. Blir helt handikappad av smärtan. Har en morfintablett kvar att ta men det får bli när det verkligen verkligen verkligen inte funkar mer.

Åh, det kanske bara sätter fart för dig snart ändå. Mår du bra och så eller mår du fortfarande illa och kräks?

Mitt i allt elände är det ändå skönt att det är sommarlov och ledighet för de flesta:)

• naano

Nä Men usch, niferex som är så äckligt med.. uuh.. 10kg är ju ingenting! Jag tror att jag totalt har gått upp nåt likande också. Min inskrivning var ju så sen som i vecka 14 men jag tror att jag låg på 66 precis när graviditeten började.

Ja gud ja, massa promenader får det bli!! :) jag ser fram emot att kunna gå ut i skogen och leta kantareller, får la ha bebis i bärsjal då :)

Tänk en kantarellmacka och ett litet glas rödvin.. my god...

• naano

Go for it! Du kommer säkert längre än jag. Jag köpte ingredienserna och var så taggad på att baka men skiten står fortfarande kvar i skafferiet.. hahaha :))

Men jaaa.. brie, fikonmarmelad och kex. Och ett glad rödvin. Haha ;)

• naano

Fortfarande helt omöjligt att uppdatera trådstarten. Blir galen. Ska jag starta en ny tråd bara för bf lista tycker ni?

Juli1991: jag är också förväntansfull men jätte trött. Idag åkte mina barn på veckans första fotbollsskola, det är ett par timmar under dagarna denna veckan. Redan 50 min efter att dom hade åkte så slumrade jag till i fåtöljen. Vaknade till, gick och duschade, kollade mobilen lite och somnade i soffan igen i nästan 1½ timme. Obestämd

• naano

Varit hos barnmorskan nu idag. Smärtorna har avtagit och jag har bara som vanlig mensvärk.

Barnmorskan sa att kroppen ibland kan luras och att det inte var nödvändigt med en kontroll utan att det är normalt.

Nu var i alla fall bebis fixerad så det är ju alltid något. Men alltså det känns ju skitsnopet. Hela helgen har jag tänkt att det ska sättas igång pga smärtorna och slemproppen men vad fel jag hade!

Men väldigt skönt att nu kunna gå och åka bil utan att gå sönder av smärta. Det är jag glad för. :)

• naano
    frökenBea skrev 2019-06-18 14:20:16 följande:

Aha, skönt att det lugnat sig...fast jag antar att du hellre hade velat att det drog igång såklart :/

Men så lurad man kan bli...av sin egen kropp liksom :(

Nu sitter jag och kopplar av i min ensamhet. Minstingen är med kompisen på stranden och sambon stack till jobb för en stund sedan, nu är det bara jag o hunden. Halv fem har jag bokat en tid till fotvård. Försökte fixa naglarna själv eftersom det är jäkligt fattigt just nu, men herregud att klippa och måla naglar med en stor jäkla mage ivägen!! Mannen tyckte synd om mina fötter och betalade en behandling till mig :)) ska bli så skönt!

Ja det är på gott och ont;) ja fatta att kroppen kan vara så lurig. Skitkropp ;)

Gud vad skönt med fotvård! Det skulle man verkligen unna sig. Ha det så skönt:)
    Hoppasnu123 skrev 2019-06-18 12:02:19 följande:

Stor nedräkning på jobbet nu.. jobbar till på torsdag.. är så trött å ofokuserad, skönt jag inte har några viktiga bitar å ansvarsområde ..

Dock ska vi börja sälja glass å ha öppet i vår butik i helgen... känner att jag har väldigt dålig koll på hur livet kommer se ut framöver.. men skönt å ha projekt som gör att man inte hinner stressa upp sig inför förlossning å annat om man får för mkt tid att tänka..

I morse mådde jag väldigt illa. Kräktes upp allt jag åt i går kväll... i ganska oförändrad form.... troligen knappt varit nere i magsäcken. Känns som den lille trycker rätt bra över tarmarna..

Två dagar kvar, vad härligt!! Men det låter som om du har full rulle ändå. Du hinner väl koppla av lite också? :)

Ja den ligger nog och klämmer åt på "rätt" ställen.. fy så jobbigt.

Jag har alltid tyckt att det är så otäckt att kräkas så jag lider med er som fått göra det hela graviditeten.

Själv sitter jag ute på altanen och slappar. Tröttheten är förlamande. Vill typ bara sova mig igenom dagarna. Fick lust att dra till Ikea och plantagen men 30 min efter idén dök upp blev jag så trött att jag parkerade rumpan i stolen på altanen och här kommer jag nog bli halvliggandes ett tag till, hehe.
  • naano

Nä men fy fasiken för matsnattare, vilken idiot. Jag hade också blivit förbannad. Hoppas du fick tag i några bättre istället.

Lämnade barnen på fotbollsskolan kl 9.30. Var hemma efter 10 minuter. La mig i soffan. Vaknade nu kl 12. Produktiv morgon!! Haha! Herregud vad sliten man kan vara.

• naano
    frökenBea skrev 2019-06-22 13:51:41 följande:

Hej hej!!

Hopps ni mår bra allihopa :)

Tänkte höra ifall ngn har koll...är det vanligt att bebisen är "tröttare" i slutet av graviditeten och inte sparkas och boxas fullt så mycket som tidigare? Jag är nog lite nojig. Tycker att tösen inte är så aktiv som hon varit tidigare. Varit "seg" sen igår.

Jag är i v 36+6 idag. Vad har ni för upplevelse av era små bebbar?

Jag tycker det är lite upp och ner med det. Vissa dagar är han inte lika aktiv men jag känner av honom tillräckligt dagligen för att känna mig lugn.
    whippitwhippet skrev 2019-06-23 20:13:58 följande:

Via 1177. Kommer inte åt mödravårdens journalsystem, men diagnoskoden syns i vanliga journalen också så därför vet jag inte mer än att de misstänker att jag har vasa previa.

Låter verkligen helt otroligt att dom inte har informerat dig om detta! Det är väl deras plikt tänker jag. :(
    Lestina skrev 2019-06-22 22:45:59 följande:

En vecka nu med förvärkar om kvällarna så jag knappt kan sova.. i morse somnade jag vid halv 6. Börjar bli liiiiite trött nu :D men kanske gör alla värkarna lite nytta och öppnar upp mig liiiite i alla fall ;)

Det där låter ju lovande!! :) hoppas att det sätter igång snart!

Själv har jag molvärk från och till men näe, inget särskilt på "föda-fronten". :/ 11 dagar kvar....
  • naano

Vad konstigt... klart man blir orolig när man läser om det i sin journal. Hoppas att din ul läkare kan ge dig mer klarhet men känns ju drygt att behöva vänta i en hel vecka till dess. :/

Idag har jag världens smärta i underlivet. Halleluja vad skönt det är när jag går eller böjer mig ner. (Not). Denna slags foglossning är en riktig pina!

10 dagar kvar idag... Men vem räknar...

Längtar tills det drar igång nu, även om jag är riktigt orolig inför vad som komma skall så ser jag fram emot att graviditeten avslutas och livet med lillebror påbörjas! Att få tillbaka min kropp och kunna gå normalt, ut och röra på mig. Känner mig inlåst i huset.

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL