SuzieZ skrev 2019-07-07 15:54:48 följande:
Idag fick jag lätt mensvärk vid kl 11-12 och nu vid kl 15 fick jag en blödning som blödde igenom mitt tunna trosskydd!!!(blandat med Lutinuskladd) Inte haft någon mens-/molvärk eller blödningar under ruvartiden eller sedan testdagen i tisdags (bara rosa flytningar senaste dagarna).
Tror ni att det kan vara ett missfall eller finns det fortfarande hopp!?! Har just gått in i v.6 (5+2) enligt appen..
Jag har inte gjort något hcg prov tidigare... är det någon mening att jag gör det imorgon bitti eller kommer det inte visa om det varit missfall eller inte...?
Tacksam för råd! /En väldigt oroligt!!
Blödning behöver inte betyda missfall. Det är extra vanligt vid blödningar när man gjort äggdonation !
Men ja i vilket fall som helst kan du ta hcgprov vua
Werlab.se eller
Blodkollen.se . Men man måste ta minst 2 prover (helst 3 eller fler) med några dagar emellan för det viktigaste är att se åt vilket håll Hcg utvecklas (om det ökar eller minskar).
Vid normal hcgutveckling ska hcg dubblera sig varannan dag.
Men börja med att gå in under Provtagningsorter på nån av hemsidorna ovan och kolla om det finns något labb i din närhet.
Annars kontakta din vårdcentral eller gynekolog imorgon måndag och hör om de kan hjälpa dig med hcgprov ?