glommernamnet skrev 2019-07-12 15:15:10 följande:
Hej på er
Jag är ny här och hoppar in med lite frågor som ni säkert har svarat på tidigare. Hoppas någon orkar ändå :)
Vi har nu kommit till punkten att undersöka var vi ska göra äggdonation. Jag är 40, misslyckade IVF:er i bagaget och lågt amh. Friska så vitt vi vet.
Det är ju uppenbarligen en djungel där ute med kliniker som erbjuder äggdonation. Finns det några en ska hålla sig borta ifrån? Vilka kliniker rekommenderar ni?
Jag åker gärna till Grekland men läste en kommentar i en tråd att det finns dåliga erfarenheter därifrån. Sen hittade jag inget mer så jag vet inte vad det handlar om. Någon som vet?
Sen får jag upp massa reklam från tammuz, är det någon som har koll på dom?
Hoppas på att bli lite upplyst om någon kan förbarma sig :)
Ja, det finns många äggdonationskliniker att välja på.
Jag och min man går hos Avaclinic i Riga och är nöjda med dem. Det är lätt att komma i kontakt med dem, det är en bra och seriös klinik, de är vana med svenska patienter. De är med i EU och använder euro. Det går att flyga dit på en timme och man behöver inte söka visum som behövs till tex Ryssland.
Du ska undvika invimed i Polen. Om du söker här på Familjeliv så hittar du många många trådar med svenskar som varnar för dem.
Tammuz är en surrogatförmedling med lokaler i Sverige. Man använder sig då av en kvinna utomlands som föder barnet, ibland i kombination med äggdonation.