Micro skrev 2019-06-10 23:56:42 följande:
Tack, jag har använt prednisolon och trombyl och har varierat medicineringen lite mellan gångerna. Känns som om kliniken har slut på idéer och testat allt dom kan har gått tillbaka till behandling dom jag haft vid lyckade försök senaste ggr. Har nu gjort hysto nu hade dålig vävnad (hyperplasia) som nu är borta så hoppas det hjälper. Har dock mindre hysto utan att sövas tidigare som inte hjälpte. Kliniken säger att chansen att bli gravid inte ökar vid insättning av 2 embryon. Stämmer verkligen det? Tänker om mitt immunförsvar reagerar kanske 2 embryon ger större chans eller är det önsketänkande?
Bra att du gjort hysto och tagit boet slemhinna, det har jag också gjort. Jag gjorde det via Serum i Aten. Gjorde du det också hos dem?
Har du fått testa både Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipider samtidigt? PåivfFalun kan man få göra det, annars är vi många i Atentråden som gjort större immunutredning på Life clinic i Aten..
Utomlands är de generellt mer kunniga om immunrelaterad infertilitet än i Sverige.
2 bra tips att gå vidare med nu är att göra ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet i Aten. Man kan nämligen ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något. Om man har baciller därinne så kan de försvåra implantationen när embryot försöker fästa och då kan resultatet bli minus eller missfall. Om baciller hittas får ni varsitt antibiotikarecept som kan lösas ut påsvenskt Apotek. Mensblodtestet kostar 300euro (man gör BÅDE Locus Medicus testet och 11 in one testet). För mer info googla på ivfSerum infection screening.
Det andra tipset är Sperm dna fragmentationstest. Finns ej i Sverige utan endast utomlands. Det är mycket bättre än alla svenska spermatest. Min man har gjort det för några år sen på Avaclinic i Riga. Det kostar numera 130 euro.