• Solros80

Vi som planerar äggdonation 2019

Maran73 skrev 2019-07-06 21:20:48 följande:

Men uuusch vad jobbigt! Kräktes gjorde jag varken m sonen el dottern, första mest mat-olust som gick över när jag åt, andra illamående mest när blodsockret sjönk, men generellt mer än första. Har dock kommit rätt lindrigt undan med båda gällande illamående, hoppas samma tur denna gång. Märker mest att jag har kortare stubin, mer lättretlig, vilket mannen intygar, haha. Kaaanske lite fr brösten men väldigt lite. Lustigt att du säger vecka sju, ungefär då jag började känna lite mer nu sist. Hoppas det blir bättre snart!! Häng i!

Va skönt att du slipper illamåendet, hoppas att det blir så även denna gång! Det är den tråkigaste delen av graviditeten tycker jag. Jag var inte heller i närheten av lika dålig vid tidigare graviditet, antar att det beror på att detta är en tvillingraviditet.

Jag tycker att maken din ska kunna tåla lite mer retlighet än vanligt under den här perioden. Det är vi som bär den stora lasten. Det minsta de kan göra är att stå ut med oss :)
  • Solros80
    UndrandeSökare skrev 2019-07-07 10:04:47 följande:

Man kan få mer illamående vid tvillinggraviditet, men det behöver inte alls bli så, alla graviditeter är helt individuella. Sen är det också stor skillnad om man använt tillsatta hormoner eller inte.

Vid mina 5 naturliga graviditeter hade jag inget illamående alls (typ kräkningar och sånt), men vid 6e graviditeten (första med ÄD) fick jag en hel del illamående, men det gick bort med Sea band. Illamåendet tror jag beror på att jag tog tillsatt östrogen och progesteron vid den graviditeten. Det blir stor skillnad med eller utan tillsatta hormoner.

Det är mycket möjligt att det är så. Mina tidigare graviditeter har ju varit naturliga och det är det enda jag har att jämföra med. I så fall hoppas jag att illamåendet ger med sig när jag har trappat ut medicinerna vilket är väldigt snart då nedtrappningen är i full gång.
  • Solros80

SuzieZ och LillaGsmamma, håller alla tummar för att blödningarna har stannat nu och att graviditeten fortlöper som det ska!!

PeeWee44, va skrämmande det låter med så mycket blod, vilken lättnad det måste ha varit när Vul visade att allt är som det ska.

CrookedTail, trist att planen krockade med era arbeten. Hoppas att ni får en bättre plan nu.

Maran73, jag tror och hoppas att dina smärtor bara är tecken på att kroppen förbereder sig inför graviditeten. Du har i alla fall inte blödningar i samband med smärtan och det är ett mycket gott tecken!

• Solros80
    PeeWee44 skrev 2019-07-08 19:37:24 följande:

Blödningen jag hade var väldigt läskig, men jag hade inte ont och när jag började googla så blev jag lugnare. Hade inplanerat vul två dagar senare, det var så läskigt om vi skulle få se något hjärta, det var min vanliga gyn som gjorde och vi fick kramas efter att ha lyckats så långt som till hjärta. Hon har varit med mig sen hösten 2014. Nu väntar vi på kub.

Ja jag har full förståelse för att det upplevdes som läskigt. Va skönt att du har kunnat bli lugnare av att googla, det brukar oftast vara tvärtom. Kan tänka mig vilken lycka man känner när man ena dagen blöder rikligt och andra dagen ser tickande hjärta. Då blir lyckan nästan fördubblat.

Spännande med kub snart. När har du din? Vi gör kub 16/7. Har redan lämnat blodprover.
  • Solros80
    Sjuttiosjuan skrev 2019-07-08 20:47:12 följande:

Hej tjejer!

Jobbigt för er med blödningar men som många skriver är det ju väldigt vanligt och ofta ofarligt.

Jag har hittat en bra gyn i Sthlm nu som har öppet hela sommaren så det känns tryggt! Han hittade inget konstigt på vil idag trots mina blödningar av p pillren så nu har jag fått klartecken att ta nedregleringssprutan idag och fortsätta enligt plan:) Ha det fint tjejer, nu drar jag till Sardinien på bröllopsresa:)

Underbart sjutiosjuan, nu börjar den nya resan på riktigt. Hoppas på lika goda resultat som det har blivit för många andra i tråden här.
  • Solros80
    PeeWee44 skrev 2019-07-09 13:23:35 följande:

Ja, det var så härligt att se det lilla med ett hjärta som slog. Nu går man bara och väntar på kub, det kommer vara nästan 6 veckor mellan ultraljuden, så det är skönt att jag mår illa mest hela dagarna. Vi ska göra kub 23/7, v 13+0. Var och lämnade blodprov i fredags.

Jag vågar inte riktigt ta det till mig än, hoppas på att det blir bättre kub.

Hur mår du? Du är bara någon dag efter mig va?

Ja trots att illamåendet är den värsta delen av graviditeten kan man trösta sig med att det är ett kvitto på att graviditeten går som det ska. Jag förstår att det blir oroligt när det går långt mellan ultraljuden. Jag gjorde en extra Vul i vecka 10 bara för att se att allt var ok.

Ja, det måste vara någon dag mellan oss. Jag är i vecka 11+0 idag och kommer att vara i vecka 11+6 när jag gör KUB.

Måendet är något bättre nu. Legrigan comp och legrigan lindrar illamåendet och kräkningarna lite men jag har fortfarande väldigt svårt med att äta och dricka det mesta. Vi får hoppas att illamåendet avtar för oss snart, men då börjar vi förmodligen oroa oss för det :)
  • Solros80
    Frazze skrev 2019-07-16 17:29:17 följande:

Hej allihopa! Idag så var vi på RUL och tittade på vårt lilla knyte! Allt såg perfekt ut, blidflöde i hjärta kropp och navelsträng. 14 cm från huvud till rumpa som den ska vara. Ingen placenta previa längre heller. Läkaren var nöjd med allt han såg, så då är vi oxå nöjda! Jag trodde jag var i 18+1 idag men tydligen är jag i 18+0. Appen räknar inte samma som deras app gör. Men men! Datumet för BF är fortfarande det samma!

Grattis Frazze! Det var glada nyheter! Hoppas att du kan slippa oron nu.

Vi gjorde också kub idag. Det var härligt att se bebisarna i deras våningssäng som gynekologen uttryckte det. Allt så fint ut. Hade hoppats på mindre illamående nu när jag har passerat 12 veckor men icke. Känns nästan värre denna vecka än föregående.
  • Solros80
    Frazze skrev 2019-07-16 21:28:25 följande:

Mitt försvann i v.16 så vi får hoppas ditt gör det oxå! Skönt att dina busingar ser bra ut oxå! Kram

Ja det hoppas jag verkligen! Börjar bli riktigt less på det här. Men man ska inte klaga. Jag ville ju bli gravid och nu är det,,,,, :) kram
  • Solros80
    Maran73 skrev 2019-07-16 23:21:37 följande:

Grattis Frazze o Solros till den lyckade titten!! Det är så härligt att se! <3

Själv ser jag fram emot vårt första VUL på lördag, vecka 7+4, med något skräckblandad förtjusning.. Om allt ser ok ut då vågar jag nog flytta ner mig på listan till gravid-status. <3

Välkommen till tråden Knickedicken, håller alla tummar!

Tack så mycket Maran73! Oj va tiden går.. Redan dags för Vul. Som jag har förstått är chanserna väldigt goda för att se tickande hjärta i vecka 7+4 och när man väl ser det så kan man egentligen ha väldigt stora förhoppningar om att det ska gå bra sen. Önskar er lycka till på lördag!
  • Solros80
    PeeWee44 skrev 2019-07-17 09:02:46 följande:

Grattis! Mitt illamående har blivit bättre sista veckan.

Så skönt för dig peewee44! Det är ju bara någon dag som skiljer oss så jag hoppas att det blir skillnad nu snart. Min förra graviditet var så smidig så jag var inte alls inställd på det här. Har inte kunnat äta annat än grönsaker och knäckerbröd i många veckor nu och även det plågas jag av en hel del. Längtar efter att känna hunger, kunna njuta av en riktig måltid och dricka ett helt glas vatten utan att vara rädd för att må illa och kräkas.

Din kub var lite senare än min va? Jag hoppas att ni får lika detaljerad information som vi fick. Hon som gjorde vår test var väldigt duktig på att kommentera allt hon såg och tänka högt så att vi var med på det hela. Det är verkligen en härlig känsla så du har något att se fram emot.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019