UndrandeSökare skrev 2019-06-14 16:22:39 följande:
Testa efter 10-12 dagar med Clearblue digital eller Blodprov (blodprovsremisser kan köpas via Werlabs.se och Blodkollen.se).
Men Tjuvtesta inte ! Risken är stor att man bara blir ledsen i onödan om man testar för tidigt. Det kan ändå bli plus om man bara testar på rätt dag.
Bli inte orolig om du inte känner något alls (dvs inte känner dig gravid), det är fullt normalt vid äggdonation.
Det är också tyvärr väldigt väldigt vanligt med blödningar när man gjort äggdonation, både några dagar efter insättning och även under graviditeten. Detta pgr av att man tillsätter hormoner och andra mediciner utifrån, sen kan kvinnans immunförsvare också reagera mot det främmande ägget och orsaka blödningar.
Men ingen panik ! Kontakta bara din klinik omedelbart OM det skulle hända dig. Lycka till med ruvningen !
Håller helt med undrande gällande oron kring frånvarande symptom. Man oroar sig bara i onödan. Jag hade så gott som inga symptom före testdag, de få jag hade kunde lika gärna bero på alla mediciner. Och ändå var det en tvillingraviditet som sägs bidra till fler tidiga symptom i vanliga fall. Jag var så ångestfylld och nästan säker på ett minus för testet.
Så ta det lugnt, hur svårt det än är och se till att göra må bra saker som får dig på bättre tankar så att väntan inte blir för jobbig. Sen väntar vi på ett positivt besked om 10 dagar :)