• Maran73

Vi som planerar äggdonation 2019

Lilly2013 skrev 2019-10-01 10:56:57 följande:

Alltså blir helt knäpp i huvudet på ultraljudet igår. Allt hopp bara försvann och tankarna bara vandrar runt runt.. Trodde verkligen att detta skulle lyckas..22 tror jag donatorn var och immunförsvaret borde ju hålla sig nere. Googlar som en galning på liknande historier. Verkar oftast inte gå så bra om det skiljer så mycket i storlek. Svårt att tro att han mätte fel på så många dagar. Brösten ömmar lite mer idag igen men hormonerna går ju inte ur kroppen så där bara.. Fy fanken vilken tortyr man utsätter sig för.

Fy vad jobbigt.. stackare. Förstår att du inte kan låta bli att oroa dig, googla och grubbla. Tycker själv att jag bara blir ännu ?värre? i sådana situationer, om jag försöker tvinga mig själv att tänka på annat. Grubbla/googla på tills du är färdig eller tröttnar, är mitt skitdåliga råd. <3 Mina mått nu i tidig graviditet var först 3 dgr efter, i vecka 7+, och sedan 5 dgr före i vecka 12. Samma med dottern om jag minns rätt. Så min begränsade erfarenhet är att det ofta diffar. Iaf, håller tummarna stenhårt!
  • Maran73
    AnnaLa skrev 2019-10-01 09:48:28 följande:

Fått svar på mina nya prover och både hcg ovh progesteron hade gått upp ( nu tog jag tabletterna på

Morgonen) .

Progesteron 120 nu. Och hcg hade ökat från 75 till 350 på 3 dagar. Så då får jag vara nöjd antar jag...

Toppen!!!
  • Maran73
    Lilly2013 skrev 2019-10-04 10:28:52 följande:

Nu e det tyvärr slut för denna gången, det var som jag befarade, det hade slutar utvecklas.

Stor virtuell tröstkram!! <3
  • Maran73
    Lilly2013 skrev 2019-10-04 10:28:52 följande:

Nu e det tyvärr slut för denna gången, det var som jag befarade, det hade slutar utvecklas.

Stor virtuell tröstkram!! <3
  • Maran73
    Lillivanilli skrev 2019-10-06 11:46:53 följande:

Vill bara upplysa att om spermatestet visar grava avvikelser som dna fragmentering och många med fel morfologi, så går det visst att använda era mäns spermier vid ÄD. Min man hade 97% avvikelser på sina, alltså endast TRE % normala har fungerat utmärkt.! Så om peny eller ava clinik Riga avråder byt klinik!! Det handlar om kompetens och skickliga biologer i labbet!!

Samma här, dåligt resultat på morfologin men har trots detta fått 9 st embryon till frysen som är/var normala (så långt detta går att testa med PGS). Och förstås en fin dotter samt lillan/en i magen. <3 Gjorde dock inget test gällande fragmentering så där har jag ingen aning. I vårt fall blev vi inte avrådda av AVA i Riga att använda mannens spermier..
  • Maran73

Hallå hallå! Idag har jag varit på RUL, jättemysigt att se bebis och allt såg fint ut. <3 Nästa är redan om drygt två veckor, då de kollar hjärtat extra noga pga min diabetes (som innebär en något ökad risk för missbildningar i hjärtat).

• Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2019-10-11 06:04:28 följande:

Testdag på måndag men tjuvtestade nu på morgondagen och det blev ett ganska starkt plus och gravid 1-2v på clearblue digital:)

Yeeey! Grattis!!! Superkul att följas åt igen.
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2019-10-14 19:51:28 följande:

Tjoho! Fick precis svar på mitt hcgprov och det låg på 231 ie/L hade 200 med dottern samma tillfälle:) Visst har man högre hcg om båda skulle ha fäst?

Skööönt!
  • Maran73
    Spottedrose skrev 2019-10-17 10:37:17 följande:

Satte tillbaka vårt sista ägg igår. Denna gången i naturlig cykel och med crinone istället för lutinus. Detta är vårt 3e äggdonationsförsök med äggdonator. Detta efter overklig många ivf försök.

Wohoo, hoppas tiden går fort!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019